۴ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
پاتوسی را باد نکنید، بگذارید کارش را بکند

بازیکن جدید استقلال در اولین بازی خود عملکردی خیره‌کننده داشت.

پس از حدود ۱۰ روز جنجال و هیاهو بر سر انتقال آیاندا پاتوسی بازیکن اهل آفریقای جنوبی تیم استقلال، در نهایت با تایید فیفا و صدور مجوز توسط سازمان لیگ، این بازیکن شب گذشته در جدال استقلال و پارس جنوبی در ترکیب فیکس استقلال به میدان رفت و یک تنه تعیین کننده نتیجه بازی بود.

پاتوسی که ستاره تیمش در شب برد ۲-۰ مقابل زردپوشان پارس بود، با دو ارسال که یکی اش منجر به گل خودی شد و دیگر هم مستقیما وارد دروازه رحمان احمدی شد، زمینه برد شیرین و حیاتی آبی پوشان را فراهم کرد تا این تیم یک بار دیگر به کورس بالانشینان بازگردد.

این بازیکن که با شماره ۵ در ترکیب استقلال حاضر شده بود در حضور ۷۵ دقیقه ای خود، بیش از هر بازیکنی به سمت دروازه حریف شوت زد و ۴۵ پاس سالم به هم تیمی هایش رساند تا نشان دهد در میانه میدان چه بازیکن موثری است. با این حال یک خطر پاتوسی و استقلال را تهدید می کند.

در ایران معمولا هواداران یک تیم عادت دارند به محض اینکه بازیکن جدید تیم شان در اولین بازی می درخشد، او را بسیار بالا می برند و به او القاب عجیب و غریب می دهند و در اصطلاح او را "باد" می کنند. در همین فصل این اتفاق تا حدودی برای مرتضی تبریزی افتاد. بازیکنی که در اولین بازی اش با پیراهن استقلال مقابل تراکتور گل زد و خیلی زود جایش را در دل هواداران پیدا کرد اما به مرور افت کرد و حتی الان به سختی می تواند به عنوان یار ثابت برای تیم شفر بازی کند.

الان هم بعد از درخشش پاتوسی مقابل پارس، بازار تعریف و تمجید از این بازیکن داغ است و همه جا تیتر "پاتوسی پاطلایی" به چشم می خورد. تعریف هایی که البته در حد همین بازی کاملا هم به جا بوده اما شاید بهتر باشد که هواداران استقلال اجازه دهند این بازیکن تازه وارد در آرامش به بازی اش ادامه دهد و اسیر مسائل این چنینی نشود تا بازهم بتواند برای تیمش بدرخشد.

خارجی های ابتدای فصل استقلال هم علاوه بر این موضوع، از بحث مقایسه شدن هم رنج های فراوانی بردند. استقلالی ها لحظه به لحظه نویمایر و گرو را با جپاروف و تیام مقایسه می کردند و از آن ها انتظار عملکردی در حد خارجی های سابق خود را داشتند و همین باعث شد تا نویمایر و گرو که لزوما بازیکنان بدی هم نبودند، نتوانند از زیر بار این فشار روانی خارج شوند.

در حال حاضر استقلال سه بازیکن خارجی دارد که طی دو،سه هفته اخیر عملکرد بدی نداشته اند. منشا،ایسما گونسالوس و پاتوسی در این سه بازی اخیر، هم گل زده اند و هم در جریان بازی موثر بوده اند.عملکرد آن ها این نوید این را می دهد که استقلال در کوران رقابت برای فتح لیگ برتر و در آستانه آغاز فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مهره های ارزشمندی را دارد که می تواند برای موفقیت روی آن ها حساب کند به شرطی که اشتباهاتی که در مورد پیشینیان رخ داد،تکرار نشود.

۲۵۴ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =