هشدار واعظی به تندروها: انتظار مدارا نداشته باشید

تندروها می‌خواهند در فضای جنگ اقتصادی با آمریکا، تمرکز دولت را بر هم بزنند تا تدبیر برای حل مشکلات به کُندی انجام شود؛ رئیس دفتر رئیس جمهور درباره نوع واکنش دولت به این اقدام تندروها گفت: ما نمی‌خواهیم در این شرایط فضا ملتهب شود.

امید کرمانی‌ها، وقتی ترامپ از برجام خارج شد، دولت همچون ملت پیش بینی می کرد که روزهای سختی در راه است و باید برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا ایستاد تا طراحی ها و رویاهای دشمن نقش برآب شود اما تندروهای مخالف دولت لبخند برلب شان آمد و جلوی جایگاه هیأت رئیسه جمع شدند تا برجام را آتش بزنند.

در واقع با نمایش حرکات احساسی می خواستند تمام کانال های ارتباط کشور با عرصه بین الملل را ببندند و دوباره پرونده ایران ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل برگردد.

با آنکه این رفتار مرموزانه آنها به جایی نرسید، از تلاش برای تنش زایی و التهاب آفرینی در کشور دست بر نداشتند. به انحای مختلف سعی کردند، ادامه دولت دوازدهم را با بن بست مواجه کنند. هر آنچه در چنته داشتند، از طومار نویسی، جاروجنجالی و شبهه افکنی تا آبستراکسیون برای رد لوایح چهارگانه FATF در مجلس رو کردند اما به نتیجه نرسیدند.

حالا در شرایطی که پروسه قانونگذاری دو لایحه مربوط به FATF کامل شد و دو لایحه دیگر نیز در آینده نزدیک در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف می شود و التهابات بازار ارز در حال فروکش است و به مرور دارد نشانه های ثبات قیمتی در بازار کالاها و خدمات مختلف نمایان می شود، مخالفان دولت دوباره برطبل های آشوب طلبی می کوبند. در مشهد برای ارسال پیامک های تهدیدآمیز فراخوان می دهند و در تنها نیز تعدادی از نمایندگان مخالف برای استیضاح رئیس جمهور امضا جمع می کنند.

در واقع تندروها می خواهند در فضای جنگ اقتصادی با آمریکا، تمرکز دولت را به هم بزنند تا تدبیر برای حل مشکلات به کُندی انجام شود؛ با این اتفاق از مردم و دولت به خاطر نتیجه انتخابات سال ۹۶ انتقام بگیرند.  

رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود به حفظ وحدت و آرامش در کشور توصیه و رهنمود داشتند اما گویا تندروها تنها به انتقام گیری از دولت و کسب قدرت می اندیشند و مصالح ملی برای آنها هیچ ارزشی ندارد. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید دولت برای حفظ آرامش جامعه چه واکنشی به تندروها نشان خواهد داد.

محمود واعظی درباره پاسخ به این سئوال که آیا برخورد دولت با اقدامات سازماندهی شده تندروها همچنان همراه با تساهل و تسامح خواهد بود؟ به خبرآنلاین گفت: ما نمی خواهیم در این شرایط فضا ملتهب شود وگرنه تساهل نمی کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اینکه در برخورد با تندروهایی که علیه دولت تبلیغات می کنند تجدیدنظر خواهید کرد؟ یادآور شد: روش ما این نیست که حذفی عمل کنیم ولی به هر حال کسانی که این کارها را انجام می دهند، انتظار نداشته باشند که ما با آنها مدارا کنیم.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =