سردار سلیمانی با هشدار به مسئولان پاکستان: انتقام عاملان ترور در زاهدان را در هر نقطه‌ای از کره خاکی که باشند، خواهیم گرفت

سردار سلیمانی گفت: اجازه نمی‌دهیم خون مردمان این ملت به سادگی توسط این گروه خبیث تروریستی ریخته شود و این ملت آزاده است و این ملت عزتمند باقی خواهد ماند.

سردار حسین سلامی ظهر پنج‌شنبه در ششمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه بدون داشتن قهرمانان بزرگ نمی‌توان کشوری پیشرفته داشت، اظهار داشت: عظمت هر کشوی بسته به وجود انسان‌هایی بزرگ است که شکوه و عظمت یک ملت را می‌سازند.

وی با بیان اینکه جامعه ما از نعمت داشتن این‌گونه شخصیت‌ها بهره‌مند است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی، انسان‌هایی که علم، عمل و تقوا را با هم جمع می‌کنند بسیار بوده و این اشخاص تندیس‌های زنده‌ای هستند که جامعه به احترام آن‌ها بلند شده و به‌واسطه آن‌ها جامعه رشد و بالندگی می‌یابد.

به گزارش ایلنا، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این شخصیت‌های بزرگ علامات و نشانه‌هایی هستند که بر سپهر افتخارات این میهن ملت مانند ستاره راه را نشان می‌دهند، همان‌گونه که شهدا مصابیحی روحانی و درخشان برای همیشه و ابدی هستند، انسان‌هایی که هرگز موت نمی‌تواند حیات طیبه را از آن‌ها بگیرد.

سردار سلامی شهدا را مظهر حیات طیبه و ایجادکننده بلد طیب دانست و تصریح کرد: این‌ها انسان‌هایی هستند که خداوند به آن‌ها شرح صدر بخشیده و خداوند برای این عزیزان که گوهرهای کم یاب از حقیقت انسان هستند شرح صدر عنایت کرده است.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: این شخصیت‌ها باید برای نیاز انسان‌ها و جامعه باید ستوده شوند، چراکه شهدا بعد از مرگشان نمی‌میرند و آن‌ها زنده هستند، در دنیای غرب که نگرش اسلام حاکم نیست انسان‌ها آرامش و امنیت را در مادیات جستجو می‌کنند، وقتی دانش پزشکی پیشرفت می‌کند آن‌ها می‌آموزند که چگونه میکرب‌ها را در جهان منتشر کنند. وقتی نگاه مادی‌گرایانه در جامعه حاکم باشد حتی از علم برای از بین بردن جامعه بشری استفاده می‌شود، اما انسان‌هایی هستند که طلایه‌داران دانش واقعی در جامعه بوده و حتی امنیتشان را در پرتو ایمانی آغشته به ظلم جست‌وجو نمی‌کنند.

انتقام خون شهدای سیستان و بلوچستان را می‌گیریم؛ هدف آل سعود نابودی پاکستان است
 

به گزارش خبرآنلاین، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی عصر امروز ‌در یادواره سرداران و ۱۷۴۷ شهید شهرستان بابل در مصلای جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه توفیق حضور در یادواره شهدا نصیب بنده شده است، اظهار داشت: ‌از همین جا سلام خود را محضر مردم مازندران و خانواده شهدا و رزمندگان می‌کنم.

وی افزود: بنده خود را کوچک‌تر از آن دانسته که سرباز اسلام و انقلاب باشیم و بتوانیم بسیاری از اولیای الهی در آرزوی آن بوده امروز در تحقق آن مانند دیگر آحاد ملت حضور و نقش داشته باشیم شکر این نعمت را به جای بیاوریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به نقش جلسات و یادواره‌های شهدا در جامعه اسلامی، تصریح کرد: بسیاری از جوانان این مرز و بوم در دفاع از ارزش‌های اسلامی و الهی جنگیدند تا ما اکنون آسوده زندگی کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تبلیغ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نقشی اثرگذار وتاثیری بسیار مثبت در ابعاد رفتاری، ینی، اخلاقی و ملی جامعه اسلامی دارد، افزود: به سان اینکه شهید در بالاترین رجع فرهنگ‌سازی می‌کند. وی با بیان اینکه دفاع مقدس در واقع باید آن را دفاع مادر تعبیر کرد چون دفاع مقدس بر پایه اسلام اصیل طراحی شده است، گفت: دفاع مقدس ویژگی‌هایی داشته و دارد که در درون جامعه ما بسیار کارساز بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه اگر دفاع مقدس نبود تجربه دفاع از حرم را نداشتیم و در واقع دفاع از حرم در مدرسه دفاع مقدس متولد شد، تصریح کرد: امروز همه دفاع‌هایی که بر پایه اسلام در همه کشورهای منطقه وجود دارند مهم‌ترین سرمشقی که در مسئله دفاع گرفتند مربوط به دفاع مقدس ملت ایران بوده و این تاثیر بسیار بزرگ داشته و امروز اثرات آن را در جامعه می‌بینیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در نمایاندن قدرت اسلام و پیروزی ملت ایران را به جهانیان نشان داده است، گفت: تاثیر حرکت دفاع مقدس، آزادی، آزادگی و مسئولیت‌پذیری یکی از درس‌های دفاع مقدس است. وی با اعلام اینکه هدف از ترویج فرهنگ دفاع مقدس فروزان نگاه داشتن چراغ انقلاب بوده و متاسفانه عده ای نتوانستند این فرهنگ را درک کنند ولی امروز در بین جوانان و نوجوانان خود درک کردند، تصریح کرد: مازندران در دوران دفاع مقدس با لشگر ۲۵ کربلا و در بعد دفاع از حرم و در مسئله علم، فقه، تفسیر و عرفان علمای بزرگی از این خطه بلند شده است.

وی با اشاره به اینکه همه خانواده شهدا اقرار به آثار شهادت فرزندانشان در دوران زندگی وی داشته و دارند، تصریح کرد: مفسران بین علم به خدا که همان علم اصلی است و شهادت ربط می‌دهند و معتقدند فردی که به شهادت نائل شود به علم اصلی نائل و خداشناس واقعی بوده و در خداشناسی او تردیدی وجود ندارد و از امتحان سربلند بیرون آمده است و بنابراین شهادت و شهید کسی است که به جایگاه علم اصلی و علم به خدا نائل و محضر خدا را درک می‌کند.

سردار سلیمانی با بیان خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: برخی از این شهدا در قبل از شهادت خود به درجه شهود رسیده و رحمانی و معنوی شدند و عارف به معنای واقعی شدند.شهید برای عمل به حکم خدا بر خلاف خواسته خود عمل می‌کند و در واقع شهدا امامزادگان ما بوده و در واقع پاسداشت برای آنان برپا کردیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برپایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اشکال ندارد برخی مسئولان برخی از گله‌ها را تحمل کنند چون برادری در نماز جمعه گله کرده و عده ای ناراحت شدند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب نظریات بلندی را تبیین کردند و اگر بخواهیم فرضیه ای را در ابعاد مختلف ارائه دهیم در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری مبین است، تصریح کرد: نظریات این دو بزرگوار در حوزه‌های دینی، معرفتی، اخلاقی در دفاع مقدس و دانشگاه محترم مغفول و مظلوم است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه درس وصایای امام در دانشگاه‌ها که داوطلبانه بوده و بعید است بیانات رهبری درسی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، گفت: امروز باید پایه اصلی تدریس در دانشگاه‌ها فقه، معرفت و عرفان امام راحل و مقام معظم رهبری باشد که غایب، محروم و مظلوم است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تربیت فکری دانشگاه‌ها ارتقا یابد باید به نظریات امام و رهبری اهتمام جدی شود، تصریح کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب باید مبانی و اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب و رهبری اصولی تبیین شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امام راحل اسلام را تجدید بیعت کرد و اسلام ناب را معرفی کردند، گفت: یکی از مسائلی که امام راحل آن را مهم دانستند موضوع فلسطین و خطر وهابیت بوده و اکنون موضوع فلسطین به موضوع اول جامعه اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب بر خطر وهابیت در آن زمان از سوی انقلابیون تاکید داشتند، گفت: اسلام مال و ثروت، خرافات و تحجر را اسلام آمریکایی و مصداق آن را وهابیت قلمداد کرده اند. عامل اختلاف و تفرقه و خونریزی در منطقه وهابیت است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امام راحل اسلام ناب را تبیین کرده و استعمار و راههای مقابله با آن را برای ما نمایاندند و ایشان بر پایه اسلام، حکومت را بنا کرده است، تصریح کرد: امروز کلاف سردرگم دشمن در داخل فلسطین، وهابیت و فرقه اسلام آمریکایی است که بزودی نابودی آنان حتمی است.

وی با بیان اینکه امروز جهان اسلام اگر احساس یک بازدارندگی قوی و قدرت قوی می‌کند و دشمنی مثل رژیم صهیونیستی جرات حمله به کشور اسلامی ندارد به دلیل وجود جریان حزب الله در لبنان و جریانات اسلامی در فلسطین نظیر حماس است که این کارکرد انقلاب بوده که توسط معمار کبیر انقلاب تبیین شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی هیچ اقدامی به منصه ظهور نمی‌رسد مگر اینکه منافع ملی ایران در نظر گرفته شود، تصریح کرد: برخی ندانسته در دفاع از نظام و منافع ملی موضوعاتی بیان می‌کنند ولی با اطمینان می‌گویم که هیچ تصمیمی از نظام بدون منافع ملی در هیچ کجا به اجرا گذاشته نمی‌شود. اسلام و حمایت از اسلام جز منافع ملی است و بدون اتکا به اسلام یارای نگهداری قدرت مقاومت را نداشته و نداریم.

سردار سرلشگر پاسدار سلیمانی با بیان اینکه وهابیت دارای ریشه یهودی بوده و به اسم داعش خرابی‌ها و ویرانه‌هایی ایجاد کرده و بیش از نیم تریلیون خسارت به دو کشور عربی وارد کرده اند، گفت: صدها هزار نفر از انسان‌های بیگانه در این کشورها کشته و بیش از سه هزار مسجد منفجر شده است و خسارت سنگین این پدیده خطرناک وهابی ایجاد و نظام اسلامی به حمایت از دو کشور آمده و این طوفان مسموم را قبل از رسیدن به مرزهای ایران با خاک یکسان کرده است.

وی با اشاره به اینکه اصرار بر منطقه برای اجرای برجام منطقه ای این است که می‌خواهند خون شهید را در بستر انقلاب و دفاع مقدس ایجاد شده بخکشانند، تصریح کرد: با اجرای برجام ۲ مشکل ایران رفع نمی‌شود و برجام اصلی در داخل ایران بوده و هدف اصلی استکبار بی هویت کردن، بی قدرت کردن و با خاک یکسان کردن ایران است. همه آحاد ملت ایران این نظام را دوست دارند و همه کسانی که ممکن است به ظاهر با آنان مشکل داشته باشیم همگان نظام خود را دوست دارند و در ۲۲ بهمن حضور پرشور دارند. نظام اسلامی ایران در داخل خود ایجاد قدرت کرده خود اقتدار دارند و مهم‌ترین تاثیر آن بر منطقه بسیار مشهود شده است.

سردار سلیمانی با اعلام اینکه حادثه زاهدان خیلی دردناک بود و خیلی شهید تقدیم کردیم اما نکته نگرانی ما در صحنه مقابله با دشمن نیست، اظهار کرد: پاسداران در داخل اتوبوس نشسته و بی‌گناه به شهادت رسیدند.

سلیمانی خطاب به دولت و مردم شریف پاکستان، تصریح کرد: مردم این کشور افراد شریفی بوده که اولین حکومت اسلامی را در منطقه ایجاد کرده و دلیل نامگذاری پاکستان همین است. ما تصور می‌کردیم پاکستان، ایران را عمق استراتژی خود قرار داده وعمق استراتژی پاکستان، جمهوری اسلامی است. در دیدارها با مقامات این کشور همواره تاکید کردیم که به پاکستان و نقش پاکستان در منطقه کنک کنیم و از دولت پاکستان سئوال داریم که این تذهبون به کجا می‌روید. همسایه کناری شما هند امسال مرکز انفجاری کشور خود را پاکستان می‌دهد و مهم‌ترین معضل ناامنی افغانستان، پاکستان است. آیا امروز نوبت ایران رسیده است. شما نمی‌توانید کشوری که با پول سعودی اداره می‌شود یک گروه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره را منهدم کند.

وی با بیان اینکه سالانه دهها انفجار توسط گروه تروریستی در پاکستان صورت می‌گیرد و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون می‌کشاند، تصریح کرد: حال چه تسلیتی دارید به ملت ایران بگویید. به جای اینکار گروه تروریستی را از کشور بیرون کنید. مسئولان ایران همواره دوست داشته رابطه ایران و پاکستان را عمیق کنند. در داخل پاکستان نفوذ پول سعودی صورت گرفته و هدف آن از هم پاشاندن پاکستان است و مردم پاکستان باید آگاه باشند و دولت و ارتش پاکستان نباید اجازه دهند که چند میلیارد دلار آدم‌کش سعودی با شدت خباثت یک انسان را سوزانده و با پول خود بخواهد پاکستان را با همسایگان خود درگیر کند. پاکستان کشور دوست ماست و کسی نباید ایران را امتحان کند و همه کسانی که ایران را امتحان کرده و آزمودن را آشنا شدند. ما تهدید نمی‌کنیم و از دوستی با شما صحبت می‌کنیم و می‌گوییم نباید سرزمین پاک پاکستان نباید محل آزار و اذیت کشورهای منطقه نظیر ایران، هند و افغانستان شود و هر جریانی این نقشه را کشیده هدفش انشقاش پاکستان است.

وی با تاکید  اینکه جمهوری اسلامی انتقام خود را از مزدورانی که دست به این حادثه خونین در زاهدان زده خواهد گرفت و حتما این گروه خبیث را در هر نقطه ای از کره خاکی بیابیم حمله خواهیم کرد، افزود: اجازه نمی‌دهیم خون مردمان این ملت به سادگی توسط این گروه خبیث تروریستی ریخته شود و این ملت آزاده است و این ملت عزتمند باقی خواهد ماند.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234345

برچسب‌ها