آیت‌الله جنتی: مرحوم آیت‌الله مؤمن خنثی‌کننده نقشه دشمنان بودند

تسنیم نوشت: دبیر شورای نگهبان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مؤمن تأکید کرد: ایشان در راستای آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری قدم برداشتند و خنثی‌کننده نقشه دشمنان بودند.

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در پیامی رحلت آیت‌الله محمد مؤمن، عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر ارتحال فقیه ژرف‌اندیش، دقیق‌النظر، عالم عامل و مجاهد وارسته حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد مؤمن رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأثر و تألم گشت.

آیت‌الله محمد دانش‌زاده‌قمی که به حق، مؤمن نام گرفته بودند، پیش از انقلاب با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی نقش داشتند و پس از انقلاب نیز در سنگرهای مختلف فقاهت و جهاد منشأ خدمات فراوانی برای نظام و انقلاب شدند.

این عالم عامل چه در زمان حضورشان در شورای نگهبان که با حکم امام‌خمینی (ره) آغاز شد و با حکم مقام معظم رهبری ادامه یافت و یا در مجلس خبرگان رهبری و چه در سایر عرصه‌های سیاسی، علمی و اجتماعی همواره بابصیرت مثال‌زدنی در راستای آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری قدم برداشتند و خنثی‌کننده نقشه دشمنان بودند.

این عالم پارسا در شکل‌گیری قوه‌قضائیه نقش مؤثری داشتند و عضو شورای عالی قضایی، عضو شورای عالی حوزه، عضو شورای بازنگری قانون اساسی و مدیر حوزه علمیه قم بودند و همواره در بزنگاه‌های مهم در دفاع از خط اصیل ولایت مطلقه فقیه ثابت قدم و جزو یاران با وفای نظام و مقام معظم رهبری بودند.

اینجانب ضایعه مؤلمه درگذشت این فقیه عرصه جهاد و اجتهاد را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن عالم فرزانه و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن فقید سعید آرزوی علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

۲۱۴۲۱۲


 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =