عارف: آنان که باید به جامعه آرامش دهند، سیاه‌نمایی می‌کنند/ مردم ناامید شوند از همه عبور می‌کنند

ایلنا نوشت: رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه کسانی که باید به جامعه آرامش بدهند و برای عبور از وضعیت فعلی تلاش کنند، سیاه‌نمایی می‌کنند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند. اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد.

محمدرضا عارف در جمع کانون یزدی‌تباران یا یادآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و شرایط اقتصادی آن زمان تصریح کرد: در آن شرایط دشوار اقتصادی مدیریت اقتصادی زمان جنگ موفق عمل کرد. مردم به‌خوبی جنگ را اداره کردند. عموماً همان‌های که در خط مقدم بودند خانواده‌هایشان هم حمایت‌های پشت جبهه انجام می‌دادند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با مقایسه وضعیت شاخص‌های حوزه‌های مختلف در اوایل انقلاب و سال‌های پایانی دهه ۶۰ به خصوص در حوزه دفاعی و علم و فناوری، خاطرنشان کرد: اولین حمله شیمیایی که به کشور صورت گرفت، ما سعی کردیم دانشمندانی که در این زمینه تخصص دارند را جذب کنیم. در وزارت علوم تعداد نفراتی که توانستیم جمع کنیم زیر ۱۰ نفر شد در ادامه با تلاش و فعالیت‌های علمی و با محوریت تشکل‌های علمی که صورت گرفت یک مصونیت در ارتباط با حملات شیمیایی پیدا کردیم.

عارف با بیان اینکه در مقطعی در تجهیزات دفاعی به شدت وابسته بودیم، ابراز داشت: الان در حوزه تجهیزات دفاعی به مرحله‌ای رسیدیم که در منطقه قابل مقایسه با دیگر کشورهای نیستیم چراکه به دانشمندان خودمان به‌خصوص نخبگان جوان اعتماد کردیم. رمز موفقیت در چالش‌های پیش‌روی کشور میدان دادن به جوانان با انگیزه، متعهد و نخبه است. امروز وضعیتی مشابه وضعیت دوران دفاع مقدس را داریم. اگر زمانی با یک جنگ نظامی روبه‌رو بودیم اکنون یک جنگ جدی اقتصادی را مواجه هستیم. اگر بنا بود در دهه شصت در ارتباط با جنگ نظامی دست‌ها را بالا ببریم و تسلیم شویم امروز معلوم نبود در چه وضعیتی به سر می‌بردیم. مطمئناً اگر تسلیم می‌شدیم امروز در منطقه یک کشور وابسته بودیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هیچ رویداد مهمی در منطقه و به‌خصوص بعد از هشت سال دفاع مقدس اتفاق نیفتاد مگر اینکه در آن نقش تأثیرگذار و اول را داشتیم. علت اینکه ما توانستیم جایگاه تأثیرگذار و بعضاً حرف اول را در مقایسه با کشورهای مدعی که خودشان را صاحب منطقه می‌دانستند، داشته باشیم به خاطر پشتوانه‌ی قوی بود که در دفاع مقدس پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه امروز با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم، نسبت به وضعیت معیشتی مردم اظهار نگرانی و بیان کرد: من برای شرایط فعلی کشور شرایط خاکستری را مطرح می‌کنم. یک راه این است برای اینکه وضعیت خاکستری کمی روشن شود به سمت تسلیم شدن برویم، چون دشمن فقط به فکر تسلیم شدن ما است. مطمئناً اگر کوچک‌ترین روزنه تسلیم شدن را از ما ببینند قافیه را خواهیم باخت.

رئیس فراکسیون امید افزود: اینکه ما بتوانیم الگویی برای یک زندگی شرافتمندانه و در یک فضای امن و آرام را برای مردم ایجاد کنیم صرفاً از طریق وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان است و مطمئناً با همبستگی ملی از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.

عارف با اشاره به رفتار دولتمردان آمریکا در برابر ایران یادآور شد: امروز دولت آمریکا گاهی با شرکت‌های دست چندم تماس می‌گیرد که اگر رابطه‌ای با ایران داشته باشید ما با شما برخورد می‌کنیم. یک رفتار سبک که در شأن یک دولت دست دهم هم نیست. حال مدعی ابرقدرتی هم هستند.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهایی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، عنوان کرد: متأسفانه کسانی که باید به جامعه آرامش بدهند و برای عبور از وضعیت فعلی تلاش کنند، سیاه‌نمایی می‌کنند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند. اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد.

۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =