اسپانیا به دست احزاب راستگرا می‌افتد؟

ایسنا نوشت: نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، سه حزب جناح راستگرای اسپانیا می‌توانند در انتخابات پارلمانی زودهنگام ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت) به اکثریت پارلمانی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان روی کار آمدن دولت پدرو سانچز، نخست‌وزیر سوسیالیست اسپانیا که در روزهای گذشته انتخابات پارلمانی زودهنگام اعلام کرد، این اولین بار است که چنین نتایجی در نظرسنجی‌ها به دست می‌آید. فراخوان برگزاری انتخابات پس از آن مطرح شد که احزاب مستقل کاتالونیا به احزاب اپوزیسیون پیوستند تا لایحه بودجه ۲۰۱۹ سانچز را به شکست بکشانند.

نظرسنجی موسسه "زیگما داس" برای روزنامه "ال موندو" نشان می‌دهد، سه حزب راستگرا موسوم به سیودادانوس، حزب مردم (پی‌پی) و ووکس در انتخابات آتی می‌توانند ۱۶۹ تا ۱۷۹ کرسی را در پارلمان ۳۵۰ عضوی به دست آورند. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد، حزب سوسیالیست سانچز ۱۱۰ تا ۱۱۴ کرسی را به دست می‌آورد که بیشترین سهم از کرسی‌هاست اما باز هم از کسب اکثریت باز می‌ماند.

براساس این نظرسنجی، حزب محافظه‌کار مردم اسپانیا به ۷۱ تا ۷۵ کرسی می‌رسد و حزب راست‌میانه سیودادانوس به ۵۴ تا ۵۸ کرسی. حزب راست افراطی ووکس هم ۴۴ تا ۴۶ کرسی به دست می‌آورد. حزب ضد مهاجرتی ووکس در عرصه سیاسی اسپانیا تازه وارد است و پایگاه‌های نظرسنجی آن را در انتخابات منطقه‌ای ماه دسامبر در اندلس دست کم گرفته بودند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =