لطیفی: جزو معترضین اصلی سریال‌سازی هستم/ نبود قانون کپی‌رایت معضل فیلم‌های شبکه خانگی

کارگردان کشورمان گفت: من جزو معترضین اصلی سریال سازی هستم چراکه در سینمای کوتاه خلاقیت فراوان تری وجود دارد، این در حالی است که غالبا در سینمای حرفه ای کمتر شاهد این گونه خلاقیت ها هستیم.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، محمد حسین لطیف در کارگاهی با عنوان سریال سازی برای شبکه نمایش خانگی در اصفهان اظهار داشت: هر صنعتی برای به وجود آمدن به زیرساخت های ویژه ای نیاز دارد، سینمای صنعتی نیز به کمپانی نیاز دارد، به عبارتی مرحله اول صنعتی شدن ایجاد کمپانی با امنیت بالاست و ما در شرایط کنونی هیچ کمپانی سینمایی در کشورمان نداریم.

لطیفی ادامه داد: من جزو معترضین اصلی سریال سازی هستم چراکه در سینمای کوتاه خلاقیت فراوان تری وجود دارد، این در حالی است که غالبا در سینمای حرفه ای کمتر شاهد این گونه خلاقیت ها هستیم.

وی سینمای هالیوود را صنعتی موفق خواند که خلاقیت کمی دارد و افزود: هر صنعتی برای به وجود آمدن به زیرساخت های ویژه ای نیاز دارد، سینمای صنعتی نیز به کمپانی نیاز دارد، به عبارتی مرحله اول صنعتی شدن ایجاد کمپانی با امنیت بالاست و ما در شرایط کنونی هیچ کمپانی سینمایی در کشورمان نداریم.

ساخت یک فیلم به اندازه ساخت یک کارخانه سیمان، سختی و مشقت دارد

 این کارگردان سینمای ملی و خانگی، ادامه داد: ساخت یک فیلم به اندازه ساخت یک کارخانه سیمان، سختی و مشقت دارد با این تفاوت که پس از ساخت کارخانه سیمان، تا سالها بعد می توان از بازدهی آن کارخانه بهره برد، لیکن در کشور ما به دلیل نبود کمپانی پس از ساخت هر فیلم، برای آغاز پروژه بعدی روز از نو روزی از نو، یعنی ما یک کارخانه سیمان را بنا می کنیم و پس از پایان کار آن را رها کرده و مجددا به ساخت کارخانه سیمان دیگری مشغول می شویم.

لطیفی به تلاشی حدود هفت دقیقه برای ساخت هر یک دقیقه فیلم اشاره کرد و گفت: صنعت سینما یعنی سریال سازی، اگر هر قسمت از یک سریال را حدود ۴۵ دقیقه فرض کنیم یعنی برای تهیه هر قسمت از یک سریال باید هشت روز فیلمبرداری کرد، حالا تصور کنید یک مجموعه ۴۰۰ قسمتی چه زمانی برای ساخت نیاز دارد، با این کندی عملکرد نمی توانیم صاحب صنعت سینما شویم.

 وی تصریح کرد: ما صنعت سینما نداریم، امروز آمده ایم که صحبت کنیم تا بتوانیم به صنعت سینما دست پیدا کنیم و این جز با همراهی بدنه سینمای ایران مهیا نمی شود.

کارگردان سریال خانگی قلب یخی، ادامه داد: سینمای خانگی یعنی بودجه خصوصی و بازگشت سرمایه، در حالی که یکی از معضل های سینمای ما، نبود قانون کپی رایت در کشور است و شبکه خانگی بزرگترین لطمه را از همین اتفاق می خورد، یکی دیگر از مشکلات ما آن است که صدا و سیما به متولیان ساخت یک سریال تلوزیونی اجازه فروش آن را به سایر کشورها نمی دهند، این در حالی است که چنین وسعت عملکردی برای متولیان ساخت یک سریال، بسیار انگیزه ساز است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =