مختاری: قولی نمی‌دهم که عمل نکنم/ وزارت ورزش در قبال فدراسیون هاکی بی‌طرف است

رییس هیئت هاکی استان تهران برای انتخابات فدراسیون هاکی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود مختاری که از سال گذشته ریاست هیئت هاکی استان تهران را برعهده دارد، در نشست خبری امروز درباره شرایط هاکی در استان تهران گفت: «هیئت تهران همزمان با افتتاح فدراسیون هاکی در سال 1350 تاسیس شد. متاسفانه این روند به گونه‌ای پیش رفت که از سال 1388 تقریبا تمام فعالیت‌های هیئت متوقف شده بود و حتی دفتری هم برای هیئت وجود نداشت. از ابتدای سال 96 مسئولیت سرپرستی هاکی تهران به من واگذار شد و حالا هم به عنوان رییس آن فعالیت می‌کنم. پس از بازگشت هیئت، اولویت اول جمع آوری اطلاعات و سپس راه اندازی دفتر هیئت بود. ما در همین مدت در لیگ دسته اول مردان شرکت کردیم و به مقام قهرمانی رسیدیم. تیم تهران را به لیگ برتر آوردیم. امسال در دور رفت لیگ برتر تیم تهران یکی از مدعیان قهرمانی بود. امیدواریم در دور برگشت مسابقات بتوانیم در نهایت یکی از رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنیم. تیم بانوان هم در لیگ شرکت کرد و به مقام چهارم لیگ برتر دست یافت که شروع خوبی در اولین سال بازگشت هیئت بود.»

او درباره بازگشت هیئت های استانی به فضای هاکی کشور گفت: «تاکنون 9 هیئت شهرستانی را فعال کرده‌ایم. برگزاری کلاس‌های مربیگری، داوری و آموزشی از پایه یکی از برنامه‌های اصلی ما بوده است. هاکی به مدارس راه یافته تا توجه به ورزش پایه هم شده باشد. تدوین برنامه پنج ساله هیئت را انجام داده‌ایم. این به ما کمک می‌کند تا هدف‌گذاری خوبی داشته باشیم. برای هر سال، یک تقویم جداگانه تدوین شده تا اجرایی شود. سال 97 اولین سال این برنامه پنج ساله بود. ما در دو محور برنامه ریزی کرده‌ایم. محور اول استعدادیابی و حضور در مدارس است.»

رییس هیئت هاکی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره همکاری با شهرداری برای توسعه زمین های هاکی در استان تهران گفت: «یکی از اهداف مهم ما این است که از کمک شهرداری‌ها هم استفاده کنیم. اگر به امید اعتبارات دولتی باشیم، دچار مشکل می‌شویم. یکی از بهترین روش‌ها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حامیان مالی است. الان ساخت یک سالن برای یک رشته خاص شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد، اما ایجاد سالن چند منظوره می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خصوصی هم جذابیت بیشتری دارد.»

او درباره آمادگی‌اش برای حضور در انتخابات فدراسیون هاکی گفت: «قولی نمی‌دهم که نتوانم به آن عمل کنم. تعدادی از اسپانسرها اعلام آمادگی کرده‌اند که کنار ما باشند. هیئت استان تهران پس از تقریبا ده سال به سطح کشوری بازگشت و نتیجه‌اش حضور در لیگ برتر مردان و زنان بود. از عملکردمان راضی هستیم اما کافی نیست. باید استان تهران را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم. فراموش نکنیم ما هفت دوره قهرمان هاکی سالنی آسیا بودیم، تمرکز بیشتر روی هاکی سالنی است. به جز استان همدان، در سایر استان ها زمین چمن هاکی نداریم. البته وزارت ورزش هم باید در توسعه زیرساخت‌های این رشته کمک کند. درباره انتخابات، شایعاتی درباره حمایت از یک نامزد مطرح می‌شود اما وزارت ورزش موضع بی‌طرفانه دارد.»

41255

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =