۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵

روزنامه همشهری زنجان نوشت: با وجود کسب عنوان قهرمانی در دور رفت رقابت های لیگ برتر توسط تیم هاکی بانوان زنجان در دور برگشت این رقابت ها تیم زنجان نتایج ضعیفی را کسب کرد. نتایجی که دور از ذهن بود و هیچ کس انتظار کسب این نتیجه را نداشت.

گویا برخی اختلافات دامنه دار که در این هیئت ریشه دوانده است بر کسب این نتایج دامن زد تا تیم یک دست زنجان در دور برگشت این رقابت ها از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.
این اختلافات ادامه داشت تا شاید با روی کارآمدن سرپرست جدید هیات اختلافات جای خود را به خردجمعی و یکپارچگی بازیکنان و کادر فنی تیم بدهد؛ اما در کمال ناباوری آب از آب تکان نخورد تا همچنان داستان این دو دستگی باقی بماند. اسماعیل بابایی در گفتگو با همشهری با پرداختن به این موضوع از اوضاع این روزهای هیات هاکی استان گفته است:
چرا تیم یک دست زنجان در دور برگشت رقابت های لیگ برتر هاکی بانوان نتایج مطلوبی کسب نکرد؟
برخی اختلافات دامنه¬دار بر سر مسائل ساده و پیش پا افتاده چند دستگی بین بازیکنان و مربیان تیم بروز و ظهور پیدا کند و ادامه این اختلافات بر موج دو دستگی دامن زد.
این عوامل باعث شد تا با ورزشکار محدود در رقابت ها حضور پیدا کنیم و به دلیل نبود بازیکنان ذخیره آماده نتوانیم باید و شاید نتایج دور رفت را تکرار کنیم. تیم های رقیب نیز به ذخیره ها نگاه می کنند که همین عوامل دست به دست هم داد تا در کسب نتیجه ناکام باشیم.
هیات استان برای کاستن این اختلافات چه کارهایی انجام داد؟
هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان استان برای ایجاد اتحاد و یک دستگی و سازش بین بازیکنان و کادر فنی تیم جلسات متعددی برگزار کرد که در نهایت راه به جایی نبرد. سیاست هیات استان بر مبنای ایجاد وحدت رویه برای پیشبرد برنامه¬ها است که با وجود رایزنی¬ها برای فاصله گرفتن از اختلافات نتوانستیم نظر دو گروه را متقاعد کنیم.
برخی از اعضای تیم بر سر انتخاب مربی تیم در لیگ برتر اختلاف نظر داشتند؟
عده ای از بازیکنان برای کسب نتیجه تغییر مربی را مطرح کردند و غافل از اینکه رئیس یا سرپرست هیئت تصمیم گیرنده است. از سوی دیگر برای مربیگری باید کارت رسمی مربی وجود داشته باشد تا صلاحیت فرد از سوی هیئت تعیین شود. این امر باعث شد تا برخی از بازیکنان همکاری با هیئت را به لقایش بخشند.
همه مسئولیت¬های هیات با بنده است و و در صورت بروز اختلاف و اتفاق باید در قبال کسب نتایج موضوع را بررسی و پیگیری کنم.
هم اکنون چند مربی هاکی با هیئت استان همکاری دارند؟
در مجموع3 مربی هاکی با هیئت استان همکاری دارند و امید داریم با برگزاری دوره های مربیگری از سوی فدراسیون زمینه برای حضور بازیکنان و علاقمندان به کار مربیگری فراهم شود.
اکنون هیئت برای جبران کمبود بازیکن چه تدبیری اندیشیده است؟
هیئت هاکی استان برای جبران محدودیت بازیکن طرح استعدایابی را با همکاری آموزش و پرورش استان اجرا کرده است. جالب اینکه از مجموع100 بازیکن شرکت کننده در این طرح 40 بازیکن مستعد زیرنظر هیئت همکاری می کنند.
از زنجان بازیکن دعوت شده به تیم ملی داشته ایم؟
با وجود طرح فدراسیون برای گزینش نفرات ملی پوش از بین تیم های مختلف کشور و دعوت به اردوی تیم ملی در نهایت از زنجان بازیکنی به تیم ملی دعوت نشد. انتخاب بازیکنان نیز بر مبنای عملکرد آنها در تیم های ملی و لیگ ها است.
آیا این قبیل اختلافات در بخش آقایان هیئت نیز وجود دارد؟
با وجود حساسیت بازیکنان در بخش بانوان تیم های در بخش آقایان چنین مواردی مشاهده نشده است. البته بخشی از اختلافات جزئی بین خانم ها به دلیل تعصب به این ورزش و علاقه آنها به ورزش هاکی است.
اکنون چارت هیات مشخص شده است؟
بله. نایب رئیس هیئت خانم سیما فرهادی و دبیر هیات آقای سید احمد نبوی است و به دلیل عدم حضور دبیر هیئت در برنامه¬ها و جلسات ممکن است دبیر جدید برای هیئت معرفی کنیم.
آیا امسال هیات استان در لیگ برتر بانوان شرکت می کند؟
استعدادیابی انجام گرفته هیئت نشان داد که علاقمندان به این رشته جذاب و مفرح قابل توجه است. با وجود مشکلات سد راه در تامین منابع مالی هیات استان برای حضور در لیگ برتر لحظه شماری می کند و امید داریم بتوانیم در این رقابت ها نتایج مطلوب کسب کنیم.
در چند سال گذشته بانوان هاکی باز استان در لیگ های برتر حضور مستمر داشته اند و امسال نیز به دلیل ظرفیت¬های بالقوه و بازیکنان مستعد حضور پیدا می کنیم.
برای حضور در لیگ برتر تمرینات بازیکنان شروع شده است؟
بازیکنان تیم های بانوان زنجان از مدت ها قبل برنامه های تمرینی خود را شروع کرده اند و برای حضور در لیگ برتر انگیزه مضاعف دارند.
بازیکنان برای تمرین کمبود امکانات دارند؟
چوب بازیکنان خانم با آقایان متفاوت است و موضوع را با مدیر کل ورزش و جوانان استان در میان گذاشته ایم و در اسرع وقت نسبت به خرید تجهیزات ضروری اقدام می کنیم.
هاکی در شهرستان ها فعال است؟
هاکی در شهرستان خدابنده طرفداران بخصوصی دارد و رو زبه روز بر جمعیت هاکی باز این شهرستان اضافه می شود. در ماهنشان و خرمدره و ابهر نیز در صورت تامین امکانات و تجهیزات لازم زمینه برای فعالیت رونق می گیرد. موضوع را با مدیر کل ورزش و جوانان استان در میان گذاشته ایم و به محض تزریق منابع مالی در اولین فرصت برای خرید اقدام می کنیم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =