رییس بنیاد شهید: فرقی بین جانباز زن و مرد نیست

ایلنا نوشت: رئیس بنیاد شهید و جانبازان تاکید کرد: از نظر ما فرقی بین زن و مرد نیست و فکر نکنید ما بین جانباز زن و مرد فرق می‌گذاریم. حتی من سفارش کردم در استان‌ها هر کس که از والدین شهدا و جانبازان مراجعه کرد، آنها را برای راه افتادن کارشان اولویت بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی عصر امروز در برنامه تجلیل از زنان جانباز گفت: نقش خانم‌ها در انقلاب و قبل از انقلاب چه بود؟ نقش زنان در این موارد واقعا نقش بالایی بود و هیچ کس نمی‌تواند منکر شود که زنان ما در انقلاب نقشی نداشتند. 

وی با بیان اینکه حضرت امام هم تاکید داشتند که آیا شما آقایان فکر می‌کنید فقط شما در انقلاب نقش داشته‌اید؟خیر، زنان نیز نقش ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار داشت: ناگفته نماند برخی از خانم‌ها شکنجه‌های سختی شدند. حتی در جنگ هم خانم‌ها نقش بالایی داشتند. همین که یک مادر حاضر می‌شود چهار فرزندش را به جبهه بفرستند مهم‌ترین نقش است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: ما سال گذشته ۴۲۰ هزار دیدار از ایثارگران داشته‌ایم و و آقای روحانی تعبیرشان این بود که ما از خانواده‌های ایثارگران نیرو می‌گیریم. 

شهید محلاتی با بیان اینکه معصومه آباد کتابی به نام «من زنده‌ام» نوشته و مقام معظم رهبری گفتند که من این کتاب را یک شبه خواندم از این‌رو نقش بالای خانم‌ها حتی در همین امروز وجود داشته است، تصریح کرد: شماها فرزندان ما هستید و ما به شما عشق می ورزیم. از نظر ما فرقی بین زن و مرد نیست و فکر نکنید ما بین جانباز زن و مرد فرق می‌گذاریم. حتی من سفارش کردم در استان‌ها هر کس که از والدین شهدا و جانبازان مراجعه کرد، آنها را برای راه افتادن کارشان اولویت بدهند.

وی با بیان اینکه ما یک وظیفه مهم داریم که آن هم انتقال مسائل چهار دهه گذشته به نسل جدید است، خاطرنشان کرد: ما باید فرزندانمان را با مسائل جنگ آشنا کنیم. این فرهنگ‌ها را باید منتقل کنیم زیرا دشمن دنبال همین است که فرهنگ امام حسین (ع) و ایثارگری را از بین ببرد. 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =