شهرداری‌های کشور ۳۵۰ هزار نیروی مازاد دارند

ایرنا نوشت: معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: ۵۰۰ هزار نیرو در شهرداری های کشورشاغل هستند که ۳۵۰ هزار نفر از آنان مازاد هستند.

«سعیدرضا جندقیان» روز سه شنبه در نشست آموزشی روش های ایجاد اشتغال با حضور بانوان دهیار استان مرکزی در اراک افزود: اینک ۲۲ هزار پست خالی در شهرداری ها وجود دارد.

وی اظهار داشت: سازمان شهرداری و دهیارهای کشور به نیروهای متخصص در حوزه کارشناسی آتشنشانی، فناوری و آی تی و پسماند نیاز دارد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که به هر دهیاری که طرح اشتغال داشته باشد پرداخت می شود.

جندقیان افزود: اکنون ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور وجود دارد که نیمی از این جمعیت را بانوان و نیمی دیگر مردان شامل می شوند.

وی اظهار داشت: سال ۵۹ یک نقطه تحول در جمعیت شهری و روستایی کشور رخ داد و برای نخستین بار جمعیت روستایی از جمعیت شهری کمتر شدند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در آن زمان جمعیت روستایی ۲۵ میلیون نفر بود که این جمعیت در سال ۶۵ به ۲۳ میلیون، سال ۷۵ به ۲۲ میلیون، سال ۸۵ به حدود ۲۲ میلیون و در سال ۹۵ به ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر رسید.

معاون‌امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: براساس آمارها در ۲۵ سال گذشته تولید ناخالص ملی در بخش کشاورزی ۲۰ درصد بود و اکنون به ۱۰ و ۲ دهم درصد رسیده است.

جندقیان افزود: ۳۵هزار نفر دهیار در ۳۷ هزار و ۴۸ دهیاری خدمات ارایه می کنند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد دهیار زن هستند که شمار زنان دهیار با جمعیت دهیار کشور تناسب ندارد.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد بانوان دچار اصطکاک فیزیولوژیک از نظر تغذیه و تحرک هستند.

معاون‌هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) گفت: مشارکت اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی گسترش یافته است.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: ۱۳۳ دهیار زن در استان مرکزی وجود دارد و روند فعالیت این قشر جامعه در استان هرسال روند صعودی دارد.

وی اظهار داشت: استان مرکزی نه تنها در حوزه صنعتی مشهور است بلکه در بخش های کشاورزی ظرفیت و توانمندی‌های غیرقابل انکاری دارد.

معاون‌هماهنگی امورعمرانی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه تولیدات کشاورزی، تولیدات دامی، تولید گوشت سفید و قرمز بیش از نیاز استان کالا به بازار وارد می کند و یک استان مولد در کشور به شمار می رود.

وی اظهار داشت: استان مرکزی جز ۵ استان پردرآمد کشور از نظر ارزش افزوده، تولید ناخالص ملی و صادرات غیرنفتی است و در حوزه حمل و نقل به سبب قرار گرفتن در شاهراه شمال به جنوب و شرق به غرب رتبه سوم کشور را دارد.

مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز گفت: این استان ۱۲ شهرستان و ۲۳ بخش دارد که جمعیت آن یک میلیون و ۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر است.

«حجت‌الله کاظمی» افزود: ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر از جمعیت این استان روستایی هستند که ۲۳ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی اظهار داشت: استان مرکزی دارای ۸۲۰ روستای برخوردار از شورا و ۷۹۹ روستای دارای دهیاری است.

در این آیین از جمعی از زنان دهیار استان به مناسبت میلاد خجسته حضرت زهرا (س)، روز زن و مادر تجلیل شد.
 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =