رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که امروزه معنای امنیت، جدای از اقتصاد نیست و اگر پایبند به روابط بین‌الملل هستیم، محور اصلی حسن روابط بین‌المللی، اقتصاد و تجارت است.

«یحیی آل‌اسحاق» رئیس اتاق تهران در همایش 127 سالگی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روند پیش‌روی اقتصاد کشور گفت: قطار اقتصاد کشور اکنون بر روی ریل قرار گرفته است و باید با همکاری و تعامل با دولت این قطار را به حرکت درآوریم.

وی افزود: درتلاش بزرگ اقتصادی کشور از یک گروه کمتر یاد شده است و یک جریان عظیمی در این مسیر وجود داشت که هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرد و آن کسانی بودند که در بدنه دولت مقاومت سرسختانه کردند تا از انحراف حرکت‌های اقتصادی جلوگیری کنند.

وی گفت: بین اقتصاد و معنویت یک ارتباط منطقی است و نباید اجازه داد که از رابطه تجار و انقلاب اسلامی و مشروطیت، تعابیر نادرستی شود.

 آل‌اسحاق معتقد است که امروزه معنای امنیت، جدای از اقتصاد نیست و اگر پایبند به روابط بین‌الملل هستیم، محور اصلی حسن روابط بین‌المللی، اقتصاد و تجارت است.

وی افزود: اگر جمهوری‌اسلامی‌ایران بخواهد مسائل توسعه و امنیت خود را در منطقه به بهترین شکل داشته باشد باید به اقتصاد توجه ویژه‌ای کند . جهت‌گیری کنونی ساختار اقتصادی کشور محور این حرکت‌ها است و اتاق‌های بازرگانی نقش کلیدی و اساسی در این میان بازی می‌کنند.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: باید تشکل‌ها نقش اساسی را در اقتصاد کشور بازی کنند و حضور اتاق در محافل قانون‌گذاری کشور و شورای گفت‌و‌گو نشان از جایگاه اتاق‌های بازرگانی دارد.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =