سیاست را در شوار دخالت نمی‌دهیم/ اجرای طرح زوج و فرد در بازار تبریز

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سعی ما این است که سیاست را در شورا دخالت ندهیم و با حرکت در راستای وحدت و یکپارچگی، از جنبه های تفریق و تفرقه افکنی پرهیز کنیم و با نظارت بر نحوه انتخابات، از هر منطقه یک نفر در شورای شهر داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، شکور اکبرنژاد ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، با تبیین عملکرد شورای پنجم، توجه به ترسیم برنامه پنجم، حمایت از نوآوری و خلاقیت و تعامل با دانشگاه های سهند، تبریز، شهید مدنی و پارک علم و فناوری، توجه به فضای کسب و کار و تلاش برای جلوگیری از افزایش در تعرفه ها را از مباحث مطرح در شورای پنجم دانست.

وی با اشاره بر اینکه در شوراهای قبلی، بحث تخفیف ها کم تر مورد توجه واقع شده بود، و اغلب به دور از عدالت انجام می شد، ادامه داد: این  بحث در این دوره از شورا مد نظر قرار گرفته و شورا نسبت به مباحث تخفیف، شهر فروشی و تراکم فروشی، تغییر کاربری ها و ماده ۱۰۰ حساسیت نشان داده، و دارد.

رئیس شورای اسلامی تبریز در ادامه همین بحث، با تأکید بر اینکه اراده شورا، شهرداری و ماده پنج بر موضوع شهر فروشی و تراکم فروشی حساس است، ابراز داشت: البته دیگر فضایی هم باقی نمانده تا تغییر کاربری داده شود، هرچه بوده، در دوره های قبل در خصوص تراکم فروشی و شهر فروشی اتفاق افتاده، فضایی برای ایجاد فضای سبز یا پارک باقی نمانده است، اما با این حال، ما حساسیت جدّی بر این مسایل داریم و مصمم هستیم در محلات کم برخوردار برای بهره مندی اهالی و رفاه ساکنان این مناطق از فضای سبز، پارک جدید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر با وجود تشدید تحریم ها و فشارهای کشورهای استعمارگر، سعی کرده، جلوی فساد سیستماتیک را سد کند، ادامه داد: با همه تلاش های انجام شده، این موضوع هنوز هم در رده های پایین شهرداری مشهود است و ما برای حفظ منافع شهر و شهروندان که اغلب شان از این ارتباط ها گلایه دارند، تغییراتی را در بعضی از سیستم های خدمات رسان شهرداری مرکز انجام داده ایم و همزمان با صدور رأی، نتیجه آن نیز به بخش های مربوطه ارسال می شود و این وضعیت رو به بهبود می باشد.

اکبر نژاد همچنین با انتقاد از بی توجهی به مسئله گردشگری مورد انتظار در اتفاق ۲۰۱۸، گفت: در بحث گردشگری، متأسفانه آن گونه که باید کار می شد، انجام نشد و اتفاق مورد انتظار در سال ۲۰۱۸ نیفتاد، اما مصمم به رونق بخشی به این حوزه می باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری و پرداخت سودهای بانکی حاصل از وام های گرفته شده سال های قبل، نتوانستیم کاری انجام دهیم یا کارهای انجام داده ما کم بوده است، ادامه داد: ما در راستای اصلاح ساختار شهرداری نتوانستیم سرمایه گذاری های همچون هتل کایا و لاله پارک که برای چندین نفر شغل ایجاد کرده، انجام بدهیم و سودهای بانکی که از وام های گرفته شده را تسویه کنیم و بر کامه تلاش های شورا برای جذب ۴۰۰ یا ۴۵۰ نفر نیروی مستعدی که کسی را ندارند و تنها با توانمندی های خودشان آمده اند و به خاطر نبود پارتی، شهرداری رغبتی برای جذب آنان را ندارد، کاری بکنیم.

شکور اکبرنژاد انجام امور غیر مرتبط با وظایف شهری و نحوه نظارت شورا بر چگونگی انتخابات شورا را از دیگر کارهای مورد توجه در شورا خواند و گفت: سعی ما این است که سیاست را در شورا دخالت ندهیم و به سمت و سوی وحدت و یکپارچگی پیش رویم و با توجه به جنبه های همکاری، از جنبه های تفریق و تفرقه افکنی پرهیز کنیم و با نظارت بر نحوه انتخابات، از هر منطقه یک نفر در شورای شهر داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه بر این باوریم که برای هر موضوع تخصصی از قوی ترین حقوقدان ها و مشاوران حقوقی بهره مند شویم، بیان کرد: برای بررسی دقیق و مذاکره با شهرداری مسایل تخصصی نیازمند شفاف سازی را به مشاوران حقوقی و حقوقدانان خبره ارجاع داده ایم و به محض وصول نتیجه به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه در بحث شفاف سازی، باید با قانونمند کردن موضوع، ساختاری برای آن تعریف کنیم، اظهار داشت: حساسیت های خبرنگاران و اهالی رسانه در فضای مجازی و واقعی باعث اتفاق های خوب در حوزه شهری شده و ما حتی برای مصوبات شورا، کمیته تحقیق و بررسی را تشکیل داده ایم و وضعیت رو به بهبودی داریم، اما بر این باوریم که با وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید در این زمینه کار کنیم.

اکبر نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص چگونگی نظارت کافی شورا بر جذب نیروهای فامیلی در شهرداری، گفت: این موضوع واقعاً بر فضای شهرداری حاکم است و جای نقد دارد و نشان از بی توجهی مسؤولان به ذات طبیعی مسئله را دارد و تنها نشان از نبود نظارت شورا بر این موضوع نیست، منتهی ما باید به جای مسئله سازی به دنبال حل مسئله باشیم.

وی در پاسخ به نماینده خانه مطبوعات و رسانه های استان در چگونگی نظارت شورا بر شهرداری در خصوص پلمپ و بی توجهی این مجموعه به معاف بودن اماکن مسکونی استیجاری برای فعالیت های فرهنگی، مطبوعاتی و رسانه ای از عوارض و جرایم شهرداری، گفت: باید فعالیت های فرهنگی و مطبوعاتی از حمایت جدی برخوردار باشند و حمایت جدّی از این صنف را مدّ نظر قرار داده ایم، و اگر مواردی در این حوزه دارید، آن ها را به شورا گزارش دهید تا آن ها را بررسی کنیم.

اکبرنژاد، با تشریح عملکرد این دوره از شورا، با تکیه بر پیشنهاد برای اصلاح قوانین شورا برای نظارت کامل شورا بر عملکرد شهرداری و مسایل شهری در جلسه برگزار شده با استاندار، بحث شفاف سازی در فضای مجازی، بار گذاری و اطلاع رسانی در خصوص چگونگی مناقصه ها و مزایده های شهرداری در سایت شورا و شهرداری را از نمونه های انجام شده در خصوص بحث نظارت شورا بر عملکرد شهرداری برشمرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست، اعلام شد که به موجب جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، جهت برطرف سازی مشکل ترافیکی منطقه بازار، از پانزدهم تا آخر اسفند سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۴ بعد از ظهر و ۱۷ الی ۱۹ عصر طرح زوج و فرد خودروها در بازار اجرا خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =