کمپین #صبحانه_برای_دانش_آموزان با همت خبرگزاری خبرآنلاین در استان مرکزی تشکیل می‌شود

عصر روز شنبه فرصتی دست داد تا به همراه برخی مدیران استان بازدیدی از یک مدرسه در حاشیه شهر داشته باشیم و از نزدیک با مشکلات موجود در این مدراس بیشتر آشنا شویم .

عصر روز شنبه فرصتی دست داد تا به همراه برخی مدیران استان بازدیدی از یک مدرسه در حاشیه شهر داشته باشیم و از نزدیک با مشکلات موجود در این مدراس بیشتر آشنا شویم .

این بازدید حاوی نکات بسیاری بود از جمله وجود مشکلات عدیده خانوادگی ناشی از بیکاری و فقر والدین که اثر مستقیم بر روی روند تحصیلی دانش آموزان این مدارس گذاشته است .

مشکلاتی ناشی از فقر و مشکلات عدیده اجتماعی که بازگو کردن هر کدام از آنها شاید دل هر شنونده ای را بسوزاند .

مدیر مدرسه ای که از آن بازدید نمودیم به صراحت و با صداقت گفت که دانش آموزانی در این مدرسه تحصیل می کنند که در شبانه روز فقط با یک سیب زمینی صبح را شب می کنند و با فقر مطلق در این مدرسه درحال تحصیل هستند .

دانش آموزانی که مشکلات خانوادگی و طلاق عاطفی والدین و بیکاری والدین به مانند پتکی در حال ویرانی زندگی این کودکان است .

از همه مشکلاتی که مطرح شد می توان به موضوع عدم برخورداری بیش از 6 هزار نفر از دانش آموزان مناطق حاشیه ای شهر اراک از تغذیه مناسب اشاره کرد که بایستی مورد دقت بیشتر و توجه ویژه قرار گیرد .

بر همگان پر واضح است و بسیار نیز از سوی کارشناسان علم تغذیه مورد تأکید قرار گرفته است که عدم خوردن صبحانه کاهش یادگیری بویژه در ساعات اولیه صبح را در پی خواهد داشت و قطعاً نمی توان توقع داشت دانش آموزی که در طول شبانه روز فقط یک سیب زمینی خورده باشد تمام آموزشهای لازم را به خوبی دریافت کند و در دروس خود موفقیت کافی داشته باشد .

از سوی دیگر با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و عدم توانایی دولت در تأمین تغذیه رایگان این دانش آموزان که مطابق قانون می بایست تأمین گردد جا دارد خیرین محترم در این خصوص آستین خود را به مانند گذشته بالا بزنند و در تأمین حداقل های لازم برای این دانش آموزان که به واقع آینده سازان این مرزو بوم هستند تلاش نمایند .

این موضوع را نباید از ذهن دور ساخت که اگر یک کودک به خاطر سوتغدیه نتواند در مدرسه حاضر شود و یا نتواند استعداد خود را به منصه ظهور برساند و یا خدای ناکرده از مسیر اصلی آموزش و پرورش دور شود و گرفتار انواع انحرافات اجتماعی گردد تک تک ما مسئول هستیم لذا ایجاد یک کمپین گسترده با حضور تمامی اقشار جامعه در تأمین صبحانه حداقلی برای این دانش آموزان می تواند بارقه امیدی باشد تا شاید استعدادهای این کودکان و نوجوانان آینده ساز شکوفا گردد .

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین استان مرکزی قصد دارد با راه اندازی کمپین #صبحانه_برای_دانش_آموزان این سرزمین در استان مرکزی و شهر اراک گامی کوچک در این راستا بردارد و  دست یاری به سوی همه مردم دراز می کند .

شایان ذکر است برای راه اندازی این کمپین مهندس اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ،دکتر بختیاری فرماندار اراک و فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز قول مساعدتهای لازم و پیگیریهای در حد بضاعت را داده اند که امیدواریم بتوانیم با یاری مردم خوب استان مرکزی و شهر اراک بتوانیم در این مسیر حرکتهای لازم را به انجام برسانیم و شاهد این نباشیم که کودکی در کلاس درس گرسنه حاضر باشد .

* سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان مرکزی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =