ائتلاف «۲۰۲۰» گوی رقابت را از «اتاق فردا» ربود/  ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز شد

نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز، با پیروزی ده نفری ائتلاف "یونس ژائله و حضور دوباره ۱۱ نماینده دور هشتم اتاق در بین ۱۵ نفر منتخب و ریاست یونس ژائله به ایستگاه پایانی خود رسد.

نهمین دوره انتخابات اولین اتاق تجارت ایران با پیروزی ائتلاف های "۲۰۲۰" و "اتاق فردا" آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی خود رسید، جالب اینجاست هیچ اسمی از دیگر گروه هایی که درحال رقابت بودند در بین نمایندگان منتخب دور نهم  اتاق بازرگانی تبریز دیده نمی شود.

نخبه اقتصادی جهان اسلام، رئیس جدید اتاق بازرگانی تبریز شد

ژائله در چندین سال اخیر نه تنها در استان بلکه در کشور تبدیل به یک برند اقتصادی شده است و این را یکی از دلایل رای نسبتا بالای وی در مقایسه با سایر رقبا می توان دانست.

یونس ژائله با اینکه در اتاق هشتم نیز به عنوان عضو هیات نمایندگان حضور داشت ولی هر کسی می‌توانست حدس بزند که هدف وی برای شرکت در انتخابات دور نهم، ریاست این اتاق بود، اما از این نکته نباید غافل شد که انتخاب اکثریت اعضای ائتلاف وی در انتخابات اتاق تبریز بی تاثیر در انتخاب وی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی تبریز نبود.

به طور حتم ژائله جزو مغز متفکرهای اقتصادی است که با کارنامه ای درخشان وارد اتاق تبریز شده است، باید منتظر ماند و دید که آیا یونس ژائله توانایی شکستن طلسم چندین ساله نداشتن کرسی تصمیم گیری اتاق بازرگانی تبریز در اتاق ایران را دارد یا نه!

رئیس و نائب رئیس اتاق هشتم پیروز بخش معدن شدند / حسن زاده رتبه دوم تعداد آرا را کسب کرد!

سیاوش مقیمی اصل یکی از چهره های نوظهور کاندیداتوری اتاق بازرگانی تبریز بود که احتمال پیروزی وی در دور نهم به واسطه شهرت پدری بیشتر به چشم می‌خورد ولی او نیز یکی از ۴ نفر باقی مانده لیست ۲۰۲۰ در رسیدن به نمایندگی اتاق نهم را به اسم خود ثبت کرد.

صمد حسن زاده و جمشید بزرگر که رئیس و نایب رئیس اتاق هشتم تبریز بودند به ترتیب ۴۵۷ و ۳۹۹ رای در بخش معدن را به خود اختصاص دادند و به این ترتیب رئیس و نایب رئیس اتاق قبلی، این بار نه به عنوان هیات رئیسه بلکه در جمع نمایندگان اتاق تبریز حضور خواهند داشت.

خانم ها دوباره صاحب کرسی در اتاق تبریز شدند!/ اندیش در سمت دبیر اتاق ابقا شد

یکی از نکات قابل توجه این دوره از انتخابات اتاق تبریز، حضور کمرنگ خانم ها بود به طوریکه در لیست اعلامی  کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی، سهم خانم ها فقط سه نفر بود ولی با این همه سونیا اندیش که در ائتلاف ۲۰۲۰ اعلام کاندیداتوری کرده بود توانست با ۲۸۱ رای در بخش بازرگانی پیروز شود و بنا به تصمیم نمایندگان منتخب اتاق بازرگانی تبریز به سمت دبیری این اتاق انتخاب شد.

۴ نماینده سابق و عضو "اتاق فردا" غایبان دور نهم، هیات نمایندگان اتاق تبریز!

شاید یکی از دلایل پیروزی ائتلاف ۲۰۲۰، بازماندن ۴ نماینده اتاق هشتم و عضو ائتلاف"اتاق فردا" از راهیابی به دور نهم اتاق بازرگانی تبریز بود، پرویز کلینی در بخش صنعت، علیرضا پورآقایی در بخش کشاورزی، سید باقر شریف زاده در بخش صنعت و اسماعیل چمنی در بخش بازرگانی که دور قبلی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز بودند، از بازماندگان دور نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز هستند.

بنابیان این بار با سمت خزانه دار، نماینده صنعت چرم در اتاق بازرگانی تبریز شد

مسعود بنابیان که یکی از خوشنامان صنعت چرم تبریز شناخته می شود و همچنین رئیس اتحادیه صادرکنندگان چرم استان نیز است، این دوره رقیبی سرسخت و هم صنف به اسم مهدی امینی که مدیرعامل چرمشهر تبریز است، داشت که علیرغم رقابت این دو کاندیدا در انتخابات، دوستی چندین ساله خود را نیز حفظ کرده و در صدد پیروزی هر دو نماینده صنعت چرم تبریز در بخش بازرگانی بودند، ولی آخر سر مسعود بنابیان با  کسب ۳۹۰ رای موفق به پیروزی و حضور دوباره در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز شده و با انتخاب هیات نمایندگان منتخب اتاق تبریز به عنوان خزانه دار اتاق نهم تبریز انتخاب شد.

قاسم قویدل نیز از جمله منتخبان ائتلاف ۲۰۲۰ در بخش بازرگانی است که در زمینه آجیل و خشکبار در تبریز در حال فعالیت هستند، وی با کسب ۲۸۶ رای عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز شد.

حضور ۴ چهره جدید در هیات نمایندگان اتاق تبریز

سید یوسف حسینی، محمود ابراهیمی، عباس کمالی و ناصر امجدی اولین تجربه حضور در هیات نمایندگان اتاق تبریز را دارند ولی با این حال جزو مدیران موفق اقتصادی در صنایع مختلف استان محسوب می شوند که باید در آینده عملکرد این ۴ نفر را در اتاق تبریز ارزیابی کرد.

انتخاب ۳ نماینده بخش صنعت اتاق تبریز از ائتلاف "اتاقی برای فردا"

به طور قطع و یقین می توان گفت، علی سالک نجات با ۸۵ سال سن، مسن ترین و با تجربه ترین کانیدای شرکت کنند در انتخابات اتاق تبریز بود، وی توانست با کسب ۲۸۱ رای دوباره عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز شود.

پرویز و رسول بیوک را با نام های شکلات آیدین و شونیز می شناسیم، این دو بردار از سال ۸۸ دو شرکت مستقل بنا کرده و از همدیگر جداشدند در دور قبلی اتاق تبریز نیز حضور داشتند و این بار به ترتیب با کسب ۲۹۵ و ۲۹۶ رای ۴ سال دیگر عضو نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز شدند.

کامی و ابراهیمی به سمت نایب رئیسی رسیدند

رضا کامی که پیش از این ریاست اتاق ایران و ترکیه را به عهده داشت با کسب ۳۵۶ رای و نظر هیات نمایندگان اتاق به سمت نایب رئیس اول اتاق بازرگانی تبریز انتخاب شد و به همین ترتیب ابوالفتح ابراهیمی، مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ایران با کسب ۳۵۳ رای و بنا به نظر هیات نمایندگان، به سمت نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی تبریز انتخاب شد.

* خبرنگار اقتصادی

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =