تولید ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در لرستان/ معرفی ۴۹ کشاورز نمونه و برتر استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در سی و سومین دوره مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان لرستان گفت :سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان لرستان تولید می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عبدالرضا بازدار گفت: امروز همه جمع شدیم برای پاسداشت یک سال تلاش، کوشش و زحمت کشاورزان و از این عزیزان تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط سختی که همه دولتمردان و در رأس آنان مقام معظم رهبری در بحث تولید و امنیت غذایی تأکید زیادی دارند ، به یمن زحمات این عزیزان همچنان در تولید در سطح دنیا پیشتاز هستیم.

بازدار با بیان اینکه در استان ۱۵۷ هزار بهره‌بردار در زیر بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دامی و..‌ داریم که مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: سه میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی ثمره زحمت آنان است و برای ارزیابی درست همه‌ساله در سال زراعی توسط ۵۷ مرکز خدمات این اعداد و ارقام موردبررسی قرار می‌گیرند تا بدانیم از عوامل آب‌وخاک چطور استفاده کنیم.

معرفی ۴۹ کشاورز نمونه استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه همچنین بررسی می‌شود که تکنولوژی چطور به کار رفته است؟ افزود: ۲۸۶۵ بهره‌بردار در سال زراعی گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۳۱۸ پرونده تشکیل شد که ۴۹ کشاورز نمونه استانی در تمام زیر بخش‌ها شناخته شده و ۲۱ کشاورز برتر شدند.

وی با بیان اینکه ۷ نفر از کشاورزان به‌عنوان نمونه ملی معرفی و در این رابطه لرستان، استان پنجم شناخته شد، اضافه کرد: به لحاظ تنوع محصول و دیم‌کاری اراضی و منابع آب‌وخاک، لرستان استان یازدهم کشور است اما در خصوص کشاورز نمونه پنجم شناخته شدیم.

بازدار با اشاره به اینکه ۱۲.۵ درصد کشاورزان استان، زنان هستند، گفت: همچنین طی سال ۹۶ در بحث توانمندسازی زنان روستایی و عشایری استان اول شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: امروز از ۴۹ کشاورز نمونه استان تقدیر به عمل می‌آید که شش نفر را کشاورزان بانو تشکیل می‌دهد.

کشاورز لرستانی رکوردار کشت گندم کشور

وی به سواد کشاورزان نمونه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آنان از نرم کشوری بالاتر بوده و جوان‌تر هستند، ادامه داد: این فرد می‌تواند دانش روز را بهتر به‌کارگیری کند.

 بازدار خاطرنشان کرد: سال گذشته گندم‌کار نمونه استان در کشت آبی ۱۳ تن تولید داشته و در دیم نیز ۸ تن عملکرد آن بوده و رکورددار در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدف از این ارزیابی را نزدیک کردن متوسط عملکرد به نمونه استانی عنوان کرد و گفت: ماحصل کار ما به همین سبک و سیاق است و امسال سال زراعی خوبی به لحاظ بارندگی‌ها بوده به‌طوری‌که ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۰۰ هزار تن جو داشتیم که تابه‌حال تفاوتی به لحاظ کشت‌های آبی نداریم.

وی در پایان اظهار کرد: به لحاظ تأمین کود نیز بیش از ۷۰ درصد تهیه شده و نباید این فرصت را از دست دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =