آشنایی نزدیک با ۲ گوشی خاص اما قدرتمند بازار 

با وجود آنکه بازار تلفن همراه را سامسونگ و اپل پر کرده است اما به هر حال خاص‌پسندان نمی‌خواهند آنچه را که همه دارند، داشته باشند. حالا برندهایی آمده‌اند که به اصطلاح می‌خواهند«چشم بازار را کور کنند.»؛ مثل هوآوی و وان پلاس که سعی می‌کنند با اضافه کردن آپشن‌های هیجان‌انگیزی به دستگاه‌های خود، آمار خرید و فروش را بالا ببرند.

به هر حال اگر می‌خواهید همچنان در زندگی و پیش نظر دیگران خاص جلوه کنید- این بار با تلفن همراهتان- همین‌ جا بمانید. با معرفی دو اسمارت فون ویژه و مقایسه آن‌ها با یکدیگر برایتان حرف‌ها داریم: هوآوی میت ۱۰ و وان پلاس ۵. از آنجایی که هر دو تلفن همراه در سایت دیوار خرید و فروش می‌شوند، می‌توان برای اطلاع از قیمت روز موبایل در هر دو مدل به این سایت مراجعه کرد. البته ما هم سعی کرده‌ایم با کمک آگهی‌های این سایت قدری از قیمت‌ها آگاهتان سازیم.

هوآوی میت ۱۰ و وان پلاس ۵ هر دو در سال ۲۰۱۷ به بازار آمدند؛ دست بر قضا هر دو هم در نوامبر همان رونمایی شدند. احتمالا به گوش همه شما نام هوآوی خورده باشد، اما کمتر کسی برند وان پلاس را می‌شناسد. اصالت آن چینی و طراحی‌اش به سه، چهار سال پیش بازمی‌گردد. آنچه که وان پلاس را معروف کرد اما قیمت کم آن در برابر کیفیت بی‌نظیر گوشی‌هایش است. اولین تلفن همراه وان پلاس تنها ۲۹۹ دلار قیمت داشت و همین موضوع، باعث شد آن را قاتل اندرویدی‌ها بنامند. بگذریم.

وان پلاس ۵ از نظر میزان حافظه داخلی به دو مدل تقسیم می‌شود: ۶ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی یا ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی؛ رقم‌های شگفت‌انگیزی است، قبول داریم. این عدد برای هوآوی میت ۱۰ ۶۴ (حافظه داخلی) و ۴ (میزان رم) است. هر دو تلفن همراه به دوربین دوگانه مجهز هستند؛ میت ۱۰ دو دوربین اصلی ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی و وان پلاس ۶ دو دوربین اصلی ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی دارد. فلش دوگانه ال ای دی، فوکوس خودکار و تشخیص فاز از ویژگی‌های مشترک دوربین هر دو تلفن همراه است. حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما از آپشن‌های دیگری است که هم در هوآوی میت ۱۰ و هم در وان پلاس ۵ دیده می‌شود. البته از این نظر هوآوی تجهیزات بیشتری از قبیل ژیروسکوب و فشارسنج دارد. همچنین چنانچه به دنبال موبایلی با تنوع رنگ هستید، حتما به سراغ میت ۱۰ بروید چون وان پلاس تنها در رنگ مشکی عرضه می‌شود. میت ۱۰ و وان پلاس در بدو ورود به ترتیب ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده بودند که در حال حاضر قیمت روز موبایل هر دو تلفن همراه تغییر کرده است.

برای مثال در سایت دیوار هوآوی میت ۱۰ در حد نو، در یک آگهی به قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. درآگهی دیگری آکبند آن ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. همچنین در این سایت قیمت روز موبایل وان پلاس ۵ مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن، در یک آگهی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان شده است. به گفته فروشنده، از تلفن همراهش هیچ استفاده‌ای نشده و آن را هدیه گرفته است. البته بد نیست بدانید که برند One Plus از آن برندهایی است که هر جایی پیدا نمی‌شود و بهترین مرکز خرید و فروش آن همین سایت دیوار است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237808