تمرکززدایی شهرداری کرج را از انفعال دور می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار تمرکززدایی از شهرداری این کلانشهر شد و گفت که این مهم انفعال و خمودگی را از سیستم دور می کند.

به گزارش خبرآنلاین عباس زارع  با بیان مطلب فوق اظهار داشت: معاونت ها و ادارات کل مستقر در ستاد مرکزی شهرداری کرج باید به سمت تمرکززدایی و تفویض اختیارات به سمت مناطق و سازمانها به عنوان بازوان اجرایی شهر حرکت کنند و عملکرد خود را بر سیاستگذاری و هدفگذاری و تبیین نقشه راه متمرکز کنند و در واقع این اعتماد می تواند به تقویت بدنه کارشناسی شهرداری و شایسته سالاری در انتصابات نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی ردیف های اعتباری که می تواند در اختیار مدیران مناطق قرار گیرد تا با شناخت بیشتری که از نیازها و مطالبات شهروندان و همچنین مشکلات منطقه دارند، آنها را هزینه کنند، در بودجه معاونت ها پیش بینی شده است، تصریح کرد: زمانی که اعتبار مناطق در حوزه های ترافیکی و غیره به صورت یک ردیف جامع دیده می شود، در بسیاری موارد امکان جذب آن به جهت سنگینی وجود ندارد و این موضوع به روند خدمت رسانی به شهروندان خلل جدی وارد می سازد.

این مسئول خواستار افزایش اختیار مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج در حوزه های عمرانی شد و تاکید کرد؛ چابک سازی و تمرکززدایی در ستاد مرکزی آثار مطلوبی به همراه دارد و مسیر را برای تحقق اهداف و سیاستها تسهیل می کند. زارع در پایان بیان داشت: شورای اسلامی شهر کرج در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ در حد امکان به این موضوع توجه دارد. 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =