توضیحات انتظامی برای حمایت ویژه از فیلم‌سازان جوان، آثار مستند و انیمیشن در سال ۹۸

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد با توجه به قابلیت عرضه و رقابت جهانی در سینمای جوان، مستند، کوتاه و انیمیشن، سال ۹۸ فیلمسازان این حوزه‌ها شاهد افزایش چشمگیر بودجه و حمایت‌ خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی، در حاشیه بازدید از دوسالانه پویانمایی تهران، درباره توییت اخیرش و خبر خوشی که به فیلمسازان سینمای جوان، مستند، انیمیشن و کوتاه داده بود، گفت: «همان‌طور که اعلام کردم، برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از فیلم‌سازان فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، مستند و جوان خواهیم داشت. ما در فروردین ۹۸، بودجه‌های‌مان را به طور شفاف اعلام خواهیم کرد تا مشخص شود کدام حوزه‌ها چه میزان بودجه خواهند داشت. این گفته من خطاب به فیلمسازان است، چون این عزیزان می‌دانند که بودجه سال ۹۷ سازمان سینمایی در این عرصه چقدر بوده است و خواهند دید این ارقام در سال ۹۸ افزایشی چشمگیر خواهد داشت.»

رئیس سازمان سینمایی اما چرا تصمیم گرفته است تا بودجه سینمای جوان، مستند، کوتاه و انیمیشن را افزایش دهد؟ انتظامی در این باره توضیح داد: «این‌ بخش‌ها از سینمای ایران، حوزه‌هایی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند. بدون شک سینمای مستند و فیلم کوتاه یا انیمیشن ایران ظرفیت های جهانی دارند و در تراز استانداردهای بین‌المللی هستند و به همین دلیل باید حمایت بیشتری از آنها صورت بگیرد تا به جایگاه واقعی‌شان برسند.»

انتظامی در واکنش به این پرسش که «آیا مکانیسم مشخصی برای این شکل از حمایت‌ها وجود دارد و فیلمسازان جوانِ بخش خصوصی و استودیوهای خصوصی تولید انیمیشن هم در صف بهره‌مندی از این افزایش اعتبارات قرار می‌گیرند یا خیر» پاسخ داد: «مراکز تخصصی ذی‌ربط در همان ابتدای سال، دستورالعمل اجرایی بهره‌مندی از این حمایت‌ها را هم اعلام می‌کنند. یعنی به طور مثال انجمن سینمای جوان در ابتدای سال دستورالعملی را منتشر می‌کند که از چه نوع فیلم‌هایی، با چه مشخصاتی حمایت می‌کند. حتی ممکن است برای این شکل از حمایت مختصات جغرافیایی هم گذاشته شود. مثلا اعلام کنند از فیلم‌سازانی که از استان‌های کم برخوردارتر هستند با ضریب دربرگیری بالاتری حمایت می‌شود. با این توضیحی که داده شد، قطعا این حمایت‌ها هم شامل استودیوهای خصوصی و هم فیلمسازان مستقل می‌شود. قاعدتا این‌ها را در ضوابط اجرایی و دستورالعمل برخورداری از حمایت‌ها اعلام می‌کنند و این ضوابط را بر اساس بازخوردی که از فیلمسازان و دست اندرکاران آن صنف گرفته می‌شود، مدون خواهند کرد.»

رئیس سازمان سینمایی درباره نگاهش به حوزه انیمیشن در سینمای ایران و اینکه او چه برنامه‌ای برای دوره مسئولیتش در این حوزه دارد؟ با اشاره به موفقیت یکی از انیمیشن‌ها در کسب سیمرغ جشنواره فیلم فجر، گفت: «انیمیشن از حوزه‌هایی است که رشد جهشی چشمگیری داشته است. من همین‌جا از دوستان شنیدم که برای سال آینده ۱۵ فیلم سینمایی در حال تولید است. این رقم قابل توجه است، شما حتی اگر آمار اکران انیمیشن‌های سال قبل را ببینید، نشان از اقبال عمومی نیز هست بنابراین از این مزیت که ظرفیت بالایی حتی برای فتح بازارهای جهانی دارد، همگی باید حمایتی ویژه داشته باشیم.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =