میزبانی ۱۴ کتابخانه در سراسر آذربایجان شرقی برای طرح کتابخانه‌گردی

ایسنا نوشت: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در ۱۴ کتابخانه استان خبر داد.

شهرام خدایی با اشاره به ۱۷ اسفند ماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال برای دومین بار روز شنبه ۱۸ اسفندماه، در کتابخانه های عمومی تازه تاسیس و بازسازی شده سراسر کشور برگزار می‌شود و به همین منظور ۱۴ کتابخانه در آذربایجان شرقی میزبان مسئولان، از جمله فرمانداران، استانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان و دانش آموزان، دانشجویان و سایر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهند بود. 

وی افزود: کتابخانه‌ های عمومی وظیفه مهم آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و زمینه سازی مناسب به منظور ارتقای سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی و تحقق عدالت دسترسی به کتاب و کتابخانه را برعهده دارند. لذا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر دارد به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس خود، با هدف معرفی کتابخانه‌ها و تبدیل آنها به پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی طرح ملی کتابخانه گردی را برگزار کند.

خدایی با اشاره به کتابخانه های مشارکت کننده در طرح کتابخانه گردی به تفکیک هر استان تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی کتابخانه های بنی فضل، میرداماد، رشدیه و المیزان شادباد در شهرستان تبریز، کتابخانه شهید فخیمی نژاد در شهرستان هریس، کتابخانه علی بن ابی طالب(ع) آبش احمد شهرستان کلیبر، کتابخانه حاج حسین واعظ حسینی خاروانا شهرستان ورزقان، کتابخانه خاقانی و کتابخانه شهید نیازی لاریجان شهرستان خداآفرین، کتابخانه یادگار امام (ره) شهرستان چاراویماق، کتابخانه شهید عطایی ورجوی مراغه، کتابخانه میرزا طاهر خوشنویس شهرستان جلفا، کتابخانه پارک شهر و کتابخانه کوثر شهرستان مرند آماده پذیرایی از علاقه مندان خواهند بود. 

وی افزود. در این روز همه کسانی که علاقه مند به عضویت در کتابخانه ها باشند، کارت عضویت رایگان کتابخانه را دریافت خواهند کرد. 

خدایی  در ادامه با اشاره به اینکه موضوع کتابخانه گردی موجب افزایش مخاطبان کتابخانه ها خواهند شد، تصریح کرد: در گذشته عمده خدماتی که به مردم ارائه می کردند، خدمات فنی و محدود به امانت کتاب بود. اما در چند سال گذشته برنامه‌هایی که به کتاب خوان شدن مردم کمک می کند در نهاد کتابخانه ها موضوعیت پیدا کرده و باعث شده توجه قشر بیشتری از مردم به کتابخانه ها جلب شود که موضوع کتابخانه گردی نیز موجب افزایش توجه بیشتر به کتابخانه های عمومی و خدمات مختلف فرهنگی آنها خواهد بود. 

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی محدود به برگزاری یک مراسم با حضور کتابداران بود که امسال با طرح کتابخانه گردی، این امکان فراهم شده است تا جامعه کتابخوان و افرادی که در غوغای کارهای روزمره فرصتی برای توجه به کتاب و کتابخوانی ندارند به کتابخانه مراجعه نموده و با خدمات آن آشنا شوند.     

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =