مبارزه با ملخ صحرایی در اراضی جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا نوشت:مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر، سازمان خواروبار جهانی (FAO) که مسئولیت دریافت اطلاعات، جمع بندی و اطلاع رسانی از وضعیت ملخ صحرایی در دنیا را عهده‌دار است، ورود دسته‌های ملخ صحرایی در ایران از نیمه دوم بهمن از سمت کشورهای عربستان، امارات و عمان را اعلام کرد.

غلامحسین تیموری  افزود: در موج اول حمله ملخ‌های صحرایی، استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان به آفت مذکور آلوده شد و در موج دوم احتمال ورود آن به استان سیستان وبلوچستان، شهرستانهای کنارک و چابهار پیش بینی شد.

وی بیان کرد: براساس این هشدارها گروه‌های دیده بانی به مناطق احتمالی ورود ملخ ها اعزام وپس از ردیابی درحال حاضر در شهرستانهای کنارک و چابهار آلودگی مشاهده شد که با هوشیاری دیدبانان جهادکشاورزی کانون‌های ملخ شناسایی و عملیات پاکسازی انجام گرفته و در حال انجام است.

تیموری تصریح کرد: دراین راستا از اواخر بهمن تاکنون هزار هکتار از اراضی آلوده شهرستان کنارک و ۲۰۰ هکتار از اراضی آلوده شهرستان چابهار توسط جهاد کشاورزی مکان یابی و مبارزه شده و عملیات مکان یابی در حوزه های دیگر این شهرستان ها ادامه دارد.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =