ایرنا نوشت: ساخت نخستین پایگاه فضایی غیردولتی در روسیه کلید خورده است و قرار است طبق برنامه در سال 2025 نخستین فضاپیما از این پایگاه برای اعزام گردشگر به فضا پرتاب شود.

پاول پوشکین رئیس شرکت کاسموکورس دست اندر کار این پروژه اعلام کرده برای استقرار این پایگاه با مقامات استان نیژنی نووگراد در منطقه ولگا روسیه قرارداد امضا شده است.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 2023 راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: مطابق برنامه 40 میلیون دلار در ساخت و تجهیز پایگاه فضایی غیردولتی در استان نیژنی نووگراد سرمایه گذاری خواهد شد.

رئیس شرکت کاسموکورس گفت که تا سال 2023 فاز اول پایگاه فضایی راه اندازی می شود و نخستین پرتاب فضاپیما برای سفر گردشگران فضایی از این پایگاه در سال 2025 صورت می گیرد.

براساس گزارش ریانووستی، روسیه اکنون دو پایگاه فضایی به نام های پلستسک در شمال غرب این کشور و واستوچنی در شرق دارد.

با این وجود بخش قابل توجهی از پرتاب های فضایی روسیه از پایگاه فضایی بایکانور در قزاقستان صورت می گیرد که در دوران شوروی ساخته شد و اکنون روسیه سالانه بابت اجاره آن 100 میلیون دلار به قزاقستان پرداخت می کند.

گفتنی است، شرکت بلواوریجین متعلق به جف بزوس مالک شرکت آمازون آمریکا نخستین کسی بود که از طرح تجاری خود برای اعزام گردشگر به فضا خبر داد و مدعی شد در نیمه نخست سال 2019، چنین رویایی به تحقق خواهد پیوست.

براساس طرح جف بزوس، فضاپیمای ساخته شده این شرکت با یک کپسول ویژه با توان حمل شش مسافر (بدون خدمه به دلیل اتوماتیک بودن تمامی شرایط) راهی فضا خواهد شد.

مسافران تنها یک روز برای انجام این سفر فضایی آموزش می بینند و زمانی که کپسول به فضا می رسد چهار دقیقه فرصت دارند در شرایط بی وزنی در اطراف گشتی زده و استراحت کنند، ضمن اینکه مدت زمان این پرواز 11 دقیقه است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =