بهترین قیمت بیمه بدنه برای خودروهای شما چیست؟

بیمه بدنه خودرو اختیاریست، و بر خلاف بیمه شخص ثالث که برای دارندگان خودرو اجباریست، برای خرید بیمه بدنه الزامی وجود ندارد. اما بدلیل افزایش قیمت خودرو و هزینه‌بر بودن تعمیرات و قطعات خودرو در هنگام وقوع سوانح، بهترین پیشنهاد، داشتن بیمه بدنه مناسب برای خودروی‌تان است. اگر شما هم به دنبال بهترین بیمه بدنه خودرو هستید، تنها کافیست در ادامه مقاله ما را همراهی کنید، تا به بررسی پوشش‌ها و نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه بپردازیم.

به راحتی قیمت بیمه بدنه را خودتان محاسبه کنید

هزینه بیمه بدنه خودرو بر اساس نوع و مدل خودرو، سال ساخت، ارزش ریالی خودرو و مواردی همچون تخفیف عدم خسارت و پوشش‌های انتخاب شده برای بیمه بدنه، محاسبه می‌شود. همچنین، هر یک از شرکت‌های مختلف نیز برای محاسبه قیمت بیمه بدنه، شرایط ویژه‌ای مدنظر می‌گیرند. بعنوان مثال، قیمت بیمه بدنه پارسیان در صورتی که بیمه شخص ثالث خودرو را نیز از بیمه پارسیان خریداری کرده باشید، تخفیف بیشتری دریافت خواهید کرد. بهترین راه‌حل برای محاسبه دقیق قیمت بیمه بدنه تمامی شرکت‌ها، سایت بیمه بازار است. در این سایت می‌توانید مشخصات و شرایط بیمه خودرو را وارد کرده و قیمت بیمه بدنه تمامی شرکت‌های همراه با تخفیفات ارائه شده محاسبه و مقایسه کنید.

از کدام شرکت بیمه بدنه خریداری کنیم؟

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟ برای خرید بیمه بدنه، معیارهای مختلفی از قبیل پوشش، قیمت، نحوه دریافت خسارت، تخفیف‌های ارائه شده وجود دارد. بیمه بدنه همانند برخلاف بیمه ثالث که تفاوت قیمت اندکی دارد، دارای شرایط و قیمت‌های متنوعی می‌باشد. علاوه بر این طرف حساب دریافت هزینه بیمه از شرکت بیمه‌گر شما هستید، پس انتخاب و خرید بیمه از شرکتی که رضایت مشتری بالاتر و مدت زمان پاسخگویی به شکایت کمتر دارد از اولویت بیشتری برخوردار است. فراهم بودن امکان پرداخت خسارت سیار، از دیگر معیارهای مهم شرکت بیمه است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.

این تعدد معیار باعث شده است تا پیچیدن نسخه برای انتخاب بهترین بیمه بدنه کمی سخت باشد. پس برای داشتن انتخاب مناسب، بهتر است با شرایط و پوشش‌های بیمه بدنه خودرو آشنا شویم تا در هنگام خرید، انتخاب بهترین گزینه برایمان راحت‌تر باشد.

انواع پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

در مجموع بیمه‌های بدنه ماشین شامل دو دسته پوشش اصلی و اضافی می‌باشند. پوشش‌های اصلی این بیمه عبارتند از: حادثه، تصادف، واژگونی و یا سقوط خودرو، حریق، آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، و سرقت کلی خودرو می‌باشد. موارد ذکر شده بر روی تمامی بیمه‌های بدنه موجود است و برای تکمیل بیمه خودرو می‌توانید پوشش‌های اضافی برای خودروی خود انتخاب کنید. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه عبارتند از:

  • سرقت جزئی لوازم و قطعات خودرو
  • شکستن شیشه
  • سیل، زلزله، آتش‌فشان، طوفان…
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی
  • نوسانات قیمت

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه ایران علاوه‌بر پوشش‌های اصلی، همانند سایر شرکت‌های بیمه پوشش‌های اضافی: حوادث طبیعی، شکسته شدن، هزینه ایاب و ذهاب، پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی، نوسانات قیمت، کشیدن میخ و یا خط و خش را نیز پوشش می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید آن را بیمه‌نامه بدنه خود اضافه نمایید. در حال حاضر پوشش اضافی کشیدن میخ و خط و خش تنها در بیمه بدنه ایران ارائه می‌شود.

از نظر سهولت در صدور یا تمدید، کدام شرکت بهترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهد؟

برای صدور و تمدید بیمه بدنه خودرو، نیاز به مراحل و مدارک مشخصی می‌باشد که می‌توان گفت از این نظر تفاوت چندانی میان شرکت‌های مختلف وجود ندارد. اما در برخی از شرکت‌های بیمه محدودیت‌هایی مانند بیمه نکردن خودروهای با سن بالا وجود دارد. بعنوان مثال، بیمه بدنه پاسارگاد برای خودروهای بیش از 20 سال سن در صورتی که بیمه‌نامه قبلی از همان شرکت نباشد، بیمه بدنه صادر نمی‌کند.

از نظر نحوه پرداخت، بهترین بیمه بدنه کدام است؟

دیگر معیار مهم برای انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو، کیفیت پرداخت خسارت مطلوب شرکت بیمه است. البته تعیین دقیق این معیار برای تمامی شرکت‌های بیمه کار بسیار دشواری است، اما می‌توان بر اساس پارامترهایی مانند دارا بودن خسارت سیار، یا تعداد شعب پرداخت خسارت، شرکت بیمه مورد نظر را بررسی نمود که کدام شرکت از نظر نحوه پرداخت خسارت بهترین بیمه بدنه را ارائه می‌نماید.از جمله بیمه‌هایی که دارای خسارت سیار می‌باشند عبارتند از: بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه البرز، بیمه بدنه پارسیان. بیمه ایران با 185 شعبه پرداخت خسارت، بیشترین تعداد شعب را در کشور دارا می‌باشد.

بیمه

تخفیف‌های ارائه شده در بیمه بدنه خودرو

از جمله تخفیف‌هایی که در تمامی شرکت‌های بیمه بصورت یکسان محاسبه می‌شود و تاثیر مهمی در کاهش قیمت بیمه بدنه دراد، تخفیف عدم خسارت است. اما تخفیف‌های دیگیری نیز از سوی شرکت‌های بیمه در قیمت بیمه‌نامه اعمال می‌شود که می‌تواند معیارهای مهمی برای انتخاب بیمه بدنه باشد. تخفیف‌های بیشتر بیمه بدنه عبارتند از: تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف بر اساس ارزش خودرو، تخفیف سال ساخت خودرو، تخفیف بیمه شخص ثالث، تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه، تخفیف دارا بودن سایر بیمه‌ها، تفیف مشاغل مختلف، تخفیفات مناسبتی و غیره می‌باشد. درصد و شرایط هر یک از این تخفیفات در شرکت‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو از این لینک استفاده کنید.

علاوه بر این، سقف تخفیف در شرکت‌های مختلف برای بیمه بدنه متفاوت می‌باشد. بعنوان مثال سقف تخفیف در بیمه بدنه پارسیان 75% می‌باشد، در حالی که حداکثر تخفیف قابل دریافت برای بیمه بدنه آسیا 70% است.

محاسبه قیمت بیمه بدنه همراه با تمامی تخفیفاتی که می‌توانید دریافت کنید در سایت بیمه بازار امکان‌پذیر است. برای این منظور، مشخصات خودروی خود را در سایت ثبت کنید تا لیست قیمت به همراه تخفیف تمامی شرکت‌های عرضه کنند در کمترین زمان برایتان محاسبه شود.

انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر قیمت

برای خرید بیمه شخص ثالث، شاید بتوان گفت موثرترین معیار قیمت بیمه‌نامه است. چرا که در صورت نیاز به استفاده، شما از بیمه ثالث راننده مقصر استفاده می‌کنید. اما در زمان خرید بیمه بدنه نباید تنها به قیمت آن توجه کرد. الزاما خرید ارزانترین بیمه بدنه معیار مناسبی نیست. در هنگام خرید این بیمه پیشنهاد می‌کنیم به موارد دیگر مانند کیفیت ارائه خدمات شرکت بیمه‌گر، کیفیت پرداخت خسارت و موارد دیگر نیز توجه فرمایید.

بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث که قیمت مشخصی از سمت بیمه مرکزی اعلام می‌شود و بیمه‌گرها تنها تا سقف مشخص قادر به ارائه تخفیف هستند، قیمت ثابتی ندارد و در مواقعی ممکن است اختلاف چشم‌گیری در قیمت‌ها بخاطر تخفیف‌هایی که شرکت بیمه‌گر ارائه می‌دهد وجود داشته باشد.

محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

محاسبه بیمه بدنه خودرو بر اساس فاکتورهای پوشش‌های اضافی انتخاب شده، ویژگی‌های خودرو و تخفیف‌های بیمه بدنه صورت می‌گیرد. در زمان خرید بیمه بدنه، هر چه پوشش‌های اضافی بیشتری انتخاب کنید، حق بیمه بدنه شما افزایش خواهد یافت.

منظور از ویژگی‌های خودرو پارامترهایی مانند ارزش خودرو، سال ساخت، نوع و کاربری خودرو است که بصورت مستقیم بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار است. اگر به دنبال خرید ارزانترین بیمه بدنه هستید، در انتخاب پوشش‌ها دقت کنید تا تنها پوشش‌های مورد نیازتان را انتخاب کنید و از شرکت‌هایی خریداری کنید که بیشترین مقدار تخفیف را در آن بازه زمانی ارائه می‌دهند.

برای انتخاب ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بیمه بدنه خودرو، بهترین روش استفاده از محاسبه‌گر آنلاین بیمه‌بازار است تا در کمترین زمان هزینه بیمه بدنه را با پوشش‌های مختلف در تمامی شرکت‌ها محاسبه کنید و با مقایسه آنها بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. در سایت بیمه بازار فروش بیمه بصورت آنلاین امکان‌پذیر است و بیمه شما در کمترین زمان صادر و برای شما ارسال می‌شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240263