۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
شاخص قیمت گوشت و دخانیات ۲ برابر شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نرخ تورم استان تهران در بهمن سال جاری را ۲۵.۶ اعلام و به دو برابر شدن شاخص قیمت گوشت و دخانیات اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود افشین روز شنبه با اعلام این خبر درباره نرخ تورم ۱۲‌ ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۷ استان تهران اظهار داشت: این نرخ از سوی مرکز آمار ایران ۲۵.۶ اعلام شد که ۲.۱ درصد بیشتر از متوسط کشور است.

وی افزود: در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲,۶ درصد شد؛ یعنی خانوارهای استان تهران به‌طور میانگین ۴۲,۶ درصد بیشتر از بهمن ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند که نسبت به این اطلاع در دی ماه ۱،۷ واحد درصد افزایش‌ یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین از افزایش بیش از ۹۵ درصدی شاخص قیمت گوشت و ۱۱۱ درصدی دخانیات خبر داد و گفت: شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» این استان نسبت به ماه قبل ۵,۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب اینکه در این گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» و «دخانیات» نسبت به بهمن ماه ۹۶ به ترتیب ۹۶ درصد و ۱۱۱.۱ درصد افزایش قیمت داشته اند.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    0 0
    چه راحت در باره رزق مردم صحبت میکنه و افزایش 300 درصدی را 96 درصد عنوان میکنه.حالا گوشت قاچاق میشه سیگار که کلا در دست دولته چرا 3 برابر و یا به قول ایشان 111درصد قیمتش بالا رفت؟