رژیم‌صهیونیستی گنبد آهنین را در اطراف شهرها نصب کرد/ درخواست مجدد برای ترور رهبران حماس

ایسنا نوشت: با وجودی که جنبش حماس اعلام کرد، شلیک دو موشک از غزه به تل‌آویو اشتباه بوده و برای اثبات حسن نیت خود راهپیمایی‌های بازگشت در مرزها را لغو کرد، فرماندهی سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی ریسک نکرده و تصمیم گرفتند پیرامون شهرهای بزرگ اراضی اشغالی سامانه دفاعی گنبد آهنین نصب و ارتش را برای مقابله با حملات موشکی دیگر در حالت آماده باش کامل قرار دهند.

این اظهارات پس از حمله رژیم صهیونیستی به حدود ۱۰۰ پایگاه فلسطینی در واکنش به شلیک دو موشک از غزه به تل‌آویو ایراد شد. و سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کرد، جنگنده‌های این دولت حدود ۱۰۰ پایگاه وابسته به حماس در غزه را بمباران کردند که تعدادی از مجتمع‌های نظامی و پایگاه آموزش‌های نظامی در جنوب این منطقه در میان پایگاه‌های مذکور قرار دارند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم طی یک بیانیه مطبوعاتی از زخمی شدن چهار فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داد و منابع فلسطینی اعلام کردند حملات موشکی این رژیم به پایگاه‌ها خسارت‌های مالی بر جای گذاشت.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس، در بیانیه‌ای هر گونه ارتباط خود با این حملات موشکی که همزمان با نشست رهبری سیاسی این جنبش و هیئت امنیتی مصر پیرامون تفاهم‌ها درباره غزه صورت گرفت را تکذیب کردند و وزارت داخلی فلسطین که حماس اداره آن را در غزه برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، شلیک موشک‌ها از غزه خارج از هرگونه توافق ملی و گروهی را پیگیری و اقدامات لازم را درباره مخالفان اتخاذ خواهد کرد.

واکنش رژیم صهیونیستی به حملات موشکی غزه پس از یک نشست طولانی رهبران نظامی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزیر جنگ آن صورت گرفت و در این نشست اختلافات شدیدی پیرامون راه‌های واکنش به شلیک دو موشک مذکور وجود داشت و سازمان اطلاعات اسرائیل در ابتدا بر این اعتقاد بود که شلیک این دو موشک همزمان با نشست مصر و حماس در غزه به این معنی است که کسی که آن دو را شلیک کرده با توافق‌نامه آتش بس میان حماس و اسرائیل مخالف است.

این سازمان اعلام کرد، طرفی در غزه وجود دارد که احساس کرده موعد برقراری آتش‌بس بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده و به همین دلیل تصمیم گرفته در برابر آن سنگ اندازی کند، این طرف ممکن است فتحی حماد، از رهبران حماس باشد که طی دو سال اخیر اقدامات مخالفی با رهبری حماس اتخاذ کرده است اما جنبش جهاد اسلامی و به دنبال آن حماس به سرعت طی یک بیانیه‌ای اعلام کردند پرتاب این دو موشک کار آنها نبوده است. به دنبال این امر اطلاعاتی به اسرائیل رسید مبنی بر اینکه حماس موشک‌ها را شلیک کرده و بیانیه‌ای تکذیب این جنبش، دروغ بوده است. آنها گفتند، حماس دست به چنین اقدامی زده تا افکار عمومی را از تظاهرات موجود در غزه با شعار "زندگی با کرامت می‌خواهیم" و اعتراض شهروندان به گرانی و افزایش مالیات تحریف کند.

در حالی که رهبری رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در انتقام از حماس به غزه حمله کند، این جنبش با ارسال پیام‌هایی از طریق مصر و رسانه‌ها برای نخستین بار تصمیم گرفت به حملات اسرائیل واکنش نشان داده و اعلام کند که شلیک این دو موشک به اشتباه صورت گرفته است و برای اینکه نیت و تمایلش برای آتش‌بس با اسرائیل را اثبات کند اعلام کرد راهپیمایی‌های هفتگی بازگشت را این هفته متوقف خواهد کرد.

حملات اخیر به یک دلیل اصلی در درگیری انتخاباتی اسرائیل بدل شده و رقیبان نتانیاهو او را به باد انتقاد گرفته و به نبود بازدارندگی در برابر "تشکیلات تروریستی کوچک مانند حماس" متهم کردند تا جایی که وزیر دارایی و وزیر آموزش و پرورش اسرائیل خواستار از سرگیری ترورها علیه رهبران حماس شدند.

به دنبال این حملات واشنگتن حملات رژیم صهیونیستی به غزه را تأیید کرد و وزیر خارجه این کشور در پیامی توئیتری با بیان اینکه اسرائیل حق دارد از شهروندان خود دفاع کند، نوشت: ما در کنار هم‌پیمان خود هستیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =