فتحی نماینده تهران: مجمع تفسیرش از اختیارات خود را گسترده داده، این کار خطاست

محمدجواد فتحی گفت: به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت تفسیرش از اختیارات خود را گسترده کرده و همچنین اختیاراتی که حتی قانون اساسی برای او در نظر نگرفته است را اعمال می‌کند که این موضوع با صلاحیت قانونگذاری در تعارض آشکار است.

محمدجواد فتحی درباره تفسیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام حوزه اختیاراتش گفت: به نظر می رسد مجمع تفسیرش از اختیارات خود را گسترده داده و همچنین اختیاراتی که حتی قانون اساسی برایش در نظر نگرفته است را اعمال می کند؛ که این موضوع با صلاحیت قانونگذاری در تعارض آشکار است. 

وی افزود: خطا خطا است فرقی نمی کند مربوط به چه دوره ای و چه زمانی است. به نظرم می رسد مجلس وظیفه شرعی و قانونی دارد که مقابل این موضوع و این تفسیرها بایستد. با تعدادی از نمایندگان مجلس در حال تهیه نامه ای هستیم خطاب به رئیس جمهور که در مقام اعمال وظیفه قانونی اش که اجرای قانون اساسی است بخواهیم مقابل این تخطی صورت گرفته  بایستد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بالاخره قانون اساسی ایشان را مسوول اجرای قانون اساسی می داند. هرچند خود مجلس هم می تواند مقابله کند. ما رونوشت این نامه را به رئیس مجلس هم می دهیم تا مجلس در ایرادات استقلالی مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود نکند. مگر اینکه این موارد از طریق شورای نگهبان به دست ما برسد. یعنی شورای نگهبان ورود کند و ببیند ایرادی که مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته است یا خلاف شرع یا خلاف قانون اساسی است. ورود موضوعی کند در آن صورت به عنوان شورای نگهبان این را به مجلس ارجاع دهد آن قابل بررسی است.

مشروح اخبار را در این‌جا بخوانید.

۲۱۴۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =