آیت الله رضا استادی اعلام کرد تا ابتدای ماه محرم از هرگونه سخنرانی، منبر، درس و اقامه نماز جمعه خودداری خواهد کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد  این استاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نماز جمعه این هفته قم با انتقاد شدید از برخی حامیان احمدی نژاد و شاگردان مصباح یزدی گفت تا ابتدای ماه محرم سکوت خواهد کرد. او البته تجویز پزشکان را علت خودداری اش از هر نوع سخنرانی عنوان کرد، اما پیشتر اخباری مبنی بر انصراف آیت الله جوادی آملی، آیت الله امینی و استادی از حضور در نماز جمعه شهر قم منتشر شده بود.

  آیت الله استادی روز جمعه به جز اعلام سکوت طولانی مدتش، به تندی از اقدام «قاسم روانبخش» در راه اندازی یک راهپیمایی مقابل جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم انتقاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماز جمعه قم آیت الله استادی به جایگاه و قداست حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت؛ «حوزه علمیه قم یک حوزه یی است که شورا، مدیریت، جامعه مدرسین، مراجع و... دارد و نمی شود هر فردی از هر گوشه یی از حوزه بلند شود و با سخنان بیهوده فکر کند دارد از رهبر حمایت می کند.» وی گفت؛ «انجام این کارهای خودسرانه نه تنها خدمت نبوده بلکه خیانت است.»

آیت الله استادی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت؛ «انتخابات در قم به خوبی و با حضور پرشور مردم برگزار شد و پس از آن نیز هیچ گونه اعتراضی نشد، اما بعد از سه روز یک طلبه بیان می کند که ما می خواهیم راهپیمایی برگزار کنیم.» وی افزود؛ «حوزه، استاندار، معاون استاندار، دفتر مقام معظم رهبری در قم و... مخالف برگزاری این راهپیمایی بودند اما این روحانی به حرف هیچ کس گوش نکرد و کار خود را انجام داد.»امام جمعه قم گفت؛ «چرا این روحانی با احساسات پاک مردم و طلاب بازی کرد؟ چرا هیچ دستگاهی نیست که با او برخورد کند؟» وی افزود؛ «افرادی که در این راهپیمایی ها که پس از انتخابات توسط این روحانی تشکیل شد، شرکت کردند باید استغفار کنند.» آیت الله استادی در ادامه به امضای طومارها اشاره کرد و گفت؛ «به مردم سفارش می کنم که ببینند چه کسی متن این طومار را نوشته و چه هدفی را دنبال می کند، بعد آن را امضا کنید.»

گفتنی است مسوول نشریه پرتو سخن و از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی فراخوانی را برای برپایی راهپیمایی در قم ارائه داد. این دعوت در یکی از روزنامه های اصولگرا تبلیغ شد. جمعی از طلاب از مقابل مدرسه فیضیه قم به سمت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راهپیمایی کردند ولی تعداد آنها چندان پرشمار نبود. 
 
 
 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    با آرزوی سلامتی عاجل برای حضرت ایت الله العظمی استادی از حسن نیت ایشان کمال تشکر را داریم
  • بی نام IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    دورود بر شما كه هنوز روح جوانمردي و آزادگي در رگهايتان وجود داردو
  • ارام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام ودرود حدا بر تو اي مرد خدا موفق باشيد.
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    خدا را شکر که روحانیت با وجدان در عرصه حضور دارد.
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    خدا شما را غرق در رحمت و لطف خاصه اش بنماید انشاء الله به زودی سلامتی کامل خود را به دست آورید.
  • ایرانی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    متاسفانه اینقدر سانسور خبری وجود دارد که نظرات این بزرگمردان به گوش عامه مردم نمیرسد .
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    اين استادي همان نيست كه در دوران خاتمي سرتيتر روزنامه هاي اصلاح طلب و دوم خردادي نفي وي بود؟؟ راستي براي شما نظرات رهبري و ولي فقيه مهم تر است يا نظرات صانعي و استادي و منتظري ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    متاسفم كه هنوز بعضي افراد عقده ديرينه زمان آقاي خاتمي را با خودشون حمل ميكنند،لطف كنيد در نظراتتون رهبري را بهانه نكنيد تا به انسانهاي شريف توهين كنيد قطعا ايت اله استادي از آن شخص بينامي كه در موردشون نظر ميدهد به رهبر نزديك تر و ارادتمند تر است
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    ازماست كه برماست!
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    خدا پدر ومادر ایتالله استادی را بیامرزاد
  • متعجب IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    پسر ایشان کاظم دروغ های سایت هایی همچون شما را تکذیب کرد .
  • حامد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
    0 0
    درود بر علمای واقعی که ورثه انبیاء همینانند.