آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی از علمای برجسته تهران، صبح امروز به دیار حق شتافت.

به گزارش گروه اندیشه خبرآنلاین آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی از علمای بزرگ تهران،فرزند مرحوم آیت الله سید جمال الدین هاشمی گلپایگانی،به لقاءالله پیوست.

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی در سال 1310 هجری شمسی در بیت مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله سید جمال الدین هاشمی گلپایگانی متولد شد. پدر بزرگوارشان علاوه بر علم و فقاهت دارای مراتب عالیه در سیر و سلوک و تهذیب نفس بود.

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول مرحوم آیت الله خویی به دعوت آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گردید.ایشان در طول سالهای اقامت در تهران ،علاوه بر برپایی جلسات فقه و اصول و تفسیر،به ارشاد و تربیت قشرهای مختلف به خصوص جوانان پرداخت و نیز به مدت دو سال نماینده امام راحل در حج و زیارت بود.

اقامت طولانی مدت ایشان در منطقه یوسف آباد تهران سبب رجوع بسیاری از افراد در امور دینی به ایشان بود و اشخاص بسیاری شیفته اخلاق ومعنویت ایشان بودند.

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از یک دوره طولانی بیماری صبح امروز در تهران در گذشت. مراسم تشیع پیکر ایشان فردا ساعت 8 صبح از منزل وی واقع در یوسف اباد خیابان سید جمالدین اسد ابادی کوچه 45 مسجد سادات برگزار میگردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    1 0
    خداوند این بزگوار را با والد معظمشان که مثل او دیگر نیست محشور بفرماید.
  • حکمیان IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    4 0
    بسمه تعالی مدتی در دوره ی دبیرستان شاگرد یکی از پسران ایشان بودم.حیف که در آن دوران با ایشان آشنا نشدم.امید وارم در جوار اباعبدالله متنعم باشند.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    خیلی دوست داشتم نوه ایشان بودم....