۲۹۵ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
بازار آشفته میوه در همدان

بیش از ۱۸۰۰ تن پرتغال و سیب در طرح تنظیم بازار میوه شب عید در استان توزیع شده ولی همچنان کمبود آن در بازار، سبب افزایش قیمت میوه در همدان شده است.

قیمت انواع میوه در همدان با توجه به ذخیره سازی و توزیع بیش از ۱۸۰۰ تن سیب و پرتغال، سبب افزایش بیش از دوبرابری قیمت انواع میوه مخصوصا سیب و پرتغال در بازار همدان شده است.

هم اکنون قیمت پرتغال در بازار همدان حدود ۸ هزارتومان و سیب بیش از ۱۱ هزارتومان است که در طرح تنظیم بازار میوه شب عید، قیمت هر کیلو گرم پرتقال ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم سیب ۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیر عامل تعاون روستایی استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ غرفه، پیش از آغاز سال نو در استان توزیع ۱۸۰۰ تن سیب و پرتغال را آغاز کرده است، افزود: ۶۰ غرفه از مجموع ۱۵۰ غرفه، تنها در سطح شهر همدان و در طی چند روز بیش از ۹۵۰ تن سیب و پرتغال را با قیمت مصوب توزیع کردند.

رضا عباسی، نیاز بازار سیب و پرتغال در این ایام را بیش از ۵ هزارتن دانست و خاطرنشان کرد: الباقی ۱۸۰۰ تن، توسط بازار میوه و تره بار در سطح استان عرضه می شود که امسال با توجه به صادرات میوه به کشورهای عربی در طی چند ماه گذشته، شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی هستیم.

وی ادامه داد: مشکل حمل و نقل در ایام نوروز نیز در کاهش عرضه با توجه به افزایش تقاضا، از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه در بازار همدان است.

عباسی یادآور شد: در طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال تامین میوه بازار مد نظر دولت نیست، بلکه عرضه میوه در ایام پایانی سال با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت آن است.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت‌ با توجه به افزایش میزان تقاضا در روزهای پایانی سال دانست و تاکید کرد: امیدواریم با ورود و توزیع مناسب در طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار استان باشیم
مهدی نجفیان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز، به خبرآنلاین گفت: برای تنظیم بازار شب عید توزیع یک هزار و ۳۰۳ تن پرتقال و ۷۱۱ تن سیب و در مجموع ۲ هزار و ۱۴ تن میوه از ۲۶ اسفند ۹۷ در ۱۵۰ غرفه در سطح استان همدان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ نیز در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی گران بودن قیمت پرتقال و سیب در بازار همدان را موقتی دانست و افزود: صادرات این محصول سبب افزایش قیمت میوه در بازار شده که به زودی رفع خواهد شد.

منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به خبرآنلاین گفت: با تمهیدات صورت گرفته به زودی شاهد کاهش قیمت میوه در بازار استان خواهیم بود.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت سیب و پرتغال در استان را صادرات این محصول به کشورهای عربی دانست و تصریح کرد: جلوگیری از صادرات میوه کمی دیر آغاز شد.

رضوانی جلال، کاهش تعداد غرفه های توزیع میوه بعد از آغاز سال جدید را یکی دیگر از علل افزایش قیمت سیب و پرتغال اعلام کرد و افزود: با افزایش ورود میوه به بازار در طی چند روز آینده و توزیع گسترده آن، قطعا شاهد کاهش قیمت میوه در استان خواهیم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =