استاندار مازندران: ۲ میلیون تومان تسهیلات تعمیرات مسکن بلاعوض به سیل‌زدگان در روستاها اعطا می‌شود

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران،گفت:در حال حاضر ۲میلیون تومان تسهیلات معیشتی و ۲میلیون تومان تسهیلات تعمیرات مسکن بلاعوض به سیل زدگان در روستاها در کنار تسهیلات با سود ۴درصدی برای خانه‌های روستایی و ۱۰میلیون تسهیلات بلاعوض در روستاها داده می شود.

به گزارش خبرآنلاین ازساری ،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در نشست با خبرنگاران استان مستقر در محل ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه از روز شنبه واگذاری تسهیلات به مناطق سیل زده آغاز می شود، گفت: ۵میلیارد تومان اعتبار در قالب تن‌خواه در ساعات اولیه بارش باران و وقوع سیل از کشور درخواست کردیم که به استان اختصاص یافت.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور در همان روز نخست در تماس با استان بود و در حال حاضر هم ارتباط مداوم میان رئیس سازمان برنامه و بودجه و استان برقرار است.

حسین زادگان، ادامه داد:با توجه به اینکه وقوع سیلاب دو روز پیش از عید اتفاق افتاد و سازمان برنامه و بودجه درگیر جمع‌آوری هزینه‌ها بود اما رسیدگی کردند،در کنار آن بنیادمسکن انقلاب اسلامی ، سپاه و بسیج وسایر نهادها برای کمک به سیل‌زدگان سطح استان ورود به موقع داشتند.

حسین زادگان با اشاره به وقوع سیل در ۱۲شهرستان که ممکن است در جاهایی خلاء وجود داشته باشد، افزود:استان مازندران مقداری اعتبار داشت که از روز شنبه واگذاری تسهیلات به سیل زدگان آغاز می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در هرشهرستان با توجه به حجم آسیب به خانه‌ها، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی کمک مالی داده می شود، اضافه کرد: در حال حاضر ۲میلیون تومان تسهیلات معیشتی و ۲میلیون تومان تسهیلات تعمیرات مسکن بلاعوض به سیل زدگان در روستاها در کنار تسهیلات با سود ۴درصدی برای خانه‌های روستایی و ۱۰میلیون تسهیلات بلاعوض در روستاها داده می شود.
وی ادامه داد: ۵۰میلیون تومان تسهیلات با سود ۴درصد و ۱۲میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ساکنان سیل‌زده در شهرها داده می شود؛دنبال این هستیم که اگر شرایط اقتصادی جواب بدهد رقم تسهیلات را افزایش دهیم.

استاندار مازندران در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات استان برای استفاده از ظرفیت گردشگری انبوه، گفت:برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان لازم است که جذابیت‌هایی برای مسافران ایجاد کنیم که در این راستا توسعه بوم گردی، تعداد هتل٬ها،ظرفیت‌های جنگلی و خدمات دهی به مسافران با قیمت مناسب را ارتقا دهیم که نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرای، نهادها و انجمن های مردم نهاد دارد.

حسین زادگان با بیان اینکه ۱۳۵روستا برای توسعه بوم گردی درنظر گرفته شد، افزود:۱۳۱ نقطه دریا برای اسکله شناسایی شد و شاید با ۵۰۰ و ۶۰۰میلیون امکان ساخت اسکله وجود داشته باشد؛ با کمک بخش خصوصی امکان استفاده از ظرفیت‌های آن وجود دارد و نیاز به یک جریان گسترده است تا بتوان گردشگری پایدار را در استان به وجود آورد.

وی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی اصناف در جذب مسافرین نوروزی، افزود:اگر واحدهای صنفی کالا را با قیمت مناسب در اختیار مسافرین قرار دهند مسلما آن‌ها هم مواد مورد نیاز را از داخل تهیه می‌کنند.
استاندار مازندران در پاسخ به سئوالی درباره جمع آوری آب٬های سطحی استان، افزود:در حال حاضر ۱۰الی ۱۳درصد از آب های سطحی جمع آوری شده است،

حسین زادگان بیان کرد: دولت اعتبار خوبی برای استفاده از ظرفیت آب بندان٬ها اختصاص داده است که باید ظرفیت استفاده از آن فراهم شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =