ترامپ تا کنون چند بار موضوع شکست داعش را تکرار کرده است؟

رئیس‌جمهور آمریکا در طول ۹۵ روز ۱۶ بار اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش شکست خورده یا در عرض چند ساعت یا چند روز آینده سقوط خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر از پایان خلافت گروه تروریستی داعش خبر داد و سعی کرد شکست این گروه را به نفع آمریکا تمام کند.

وی اعلام کرد با سقوط آخرین پایگاه داعش در سوریه، تمام قلمروی تحت کنترل این گروه در سوریه و عراق آزاد شده است.

ترامپ در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرد که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت داعش دیگر هیچ قلمرویی در عراق و سوریه ندارد.

از ۱۹ دسامبر سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ به تبعیت از اظهارات مقاماتش بارها با انتشار بیانیه یا پیام توئیتری شکست نهایی داعش را اعلام کرده است. او از سه ماه قبل چنین بیانیه‌ای را بارها منتشر کرده و در طول این ۹۵ روز ۱۶ بار اعلام کرده که داعش شکست خورده است یا در عرض چند ساعت یا چند روز آینده سقوط خواهد کرد.

نخستین باری که ترامپ اعلام کرد داعش شکست خورده است در تاریخ ۱۹ دسامبر بود. او پس از این بیانیه با انتشار توئیتی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد که این موضوع به استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا منجر شد.

تاکنون، پنتاگون [وزارت دفاع آمریکا] به طور رسمی شکست داعش را اعلام نکرده است و صرفا نیروهای دموکراتیک سوریه که از پشتیبانی نظامی آمریکا برخوردار هستند از پیروزی در تعدادی از عملیات‌های ضد داعش خبر داده‌اند. مقامات پنتاگون بارها هشدار داده‌اند که علی‌رغم پیروزی بر داعش در نبردهای زمینی، داعش همچنان یکی از گروه‌های تروریستی تهدیدآمیز است.

49311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =