۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
تردد در محور کوهرنگ-مسجد سلیمان ممنوع شد

سرپرست پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت تردد از امروز یکشنبه در محور شهرکرد، کوهرنگ به مسجد سلیمان و بالعکس بدلیل بارش شدید باران و احتمال وقوع سیلاب و ریزش بهمن در ارتفاعات خبر داد.

سرهنگ غلامعلی نوربخش  افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی و احتمال ریزش کوه و آبگرفتگی در سطح محور اندیکا - شهرکرد، تردد کلیه وسایل نقلیه از جمله اتوبوس های مسافربری از ساعت ۲۰ امروز یکشنبه ۴ فروردین ماه تا اطلاع بعدی ممنوع است و محور شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان و بالعکس بعنوان محور جایگزین تعیین شده است.

وی همچنین نسبت به وقوع کولاک در ارتفاعات و محورهای مواصلاتی استان هشدار داد و اظهار داشت: مردم از سفرهای غیرضرور در روزهای آینده خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ممنوعیت تردد در این محور با تصمیم شورای مدیریت بحران استان در پی پیش بینی وقوع سیل و احتمال خطر برای رانندگان و مسافران نوروزی که با اقلیم و محورهای کوهستانی استان آشنایی کمتری دارند، گرفته شده است.

احمد جمشیدی افزود: در همین راستا عبور از گردنه چری که از گردنه های برف گیر و سخت گذر استان است مسدود می شود و تا اطلاع بعدی امکان تردد از این محور وجود ندارد.

سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده باش به استانداران ۵ استان غربی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام در پی گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این مناطق خبر داده است.

در همین خصوص در چهارمحال و بختیاری با دستور استاندار دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل درآمده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز با هشدار نسبت به وقوع سیل در این استان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه، گفت: بارش شدید باران به همراه ذوب برف های موجود احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه را دوچندان کرده است.

شاهرخ پارسا تصریح کرد: براثر فعالیت این سامانه از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط روز سه شنبه برای تمامی نقاط استان به ویژه برای شهرستانهای کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار بارش های سیل آسا پیش بینی می شود و طی همین مدت با توجه به بارش برف لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های برف گیر دور از انتظار نیست

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =