افرادی که در دوره کودکی با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شوند با احتمال دو برابر بیش‌تر از دیگران به مشکلات گوارشی دچار می‌شوند.

در آخرین تحقیقات، دانشمندان اطلاعات پزشکی بیش از 580 هزار نفر را در طول یک دوره 8 ساله بررسی کردند.
آن‌ها متوجه شدند کودکانی که با داروهای آنتی‌بیوتیک مانند پنی‌سیلین درمان شده‌اند تا رسیدن به 3 تا 4 سالگی با احتمال 1.84 برابر بیش‌تر از کودکانی که اصلا داروهای آنتی بیوتیک دریافت نکرده بودند به بیماری‌های گوارشی دچار می‌شوند.
خطر ابتلا به این بیماری‌ها با هر بار تجویز این داورها نزدیک به 12 درصد افزایش پیدا می‌کند.
کودکانی که آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند با احتمال 2 برابر بیش‌تر از دیگران به سندروم روده تحریک پذیر دچار شده و با احتمال 50 درصد بیش‌تر در خطر بیماری‌های التهابی روده قرار می‌گیرند که با علائمی مانند درد، از دست دادن وزن و سوء هاضمه همراه است.
محققان معتقدند باکتری‌ها می‌توانند باکتری‌های مفید و ارگانیسم‌هایی که به محافظت از سیستم گوارشی بدن انسان کمک کند را نابود کنند.
آندرس هوید محققا ارشد موسسه استیتنس سرام در دانمارک در این باره گفت: آنتی‌بیوتیک یکی از مفیدترین کشفیات بشر در پزشکی است، اما تصمیم گیری برای استفاده از آن‌ها باید با دقت زیادی صورت گیرد.
بین 10 تا 20 درصد از مردم بریتانیا دچار سندروم روده تحریک‌پذیر هستند، البته هنوز پزشکان مطمئن نیستند دلیل بروز این مشکل چیست، اما استرس و خوردن برخی غذاها مانند گوشت می‌تواند شرایط این بیماری را بدتر کند.
تحقیقات قبلی هم نشان داده بود دادن آنتی‌بیوتیک به نوزادان قبل از 6 ماهگی ممکن است خطر ابتلا به آسم را تا یک سوم افزایش دهد.
تلگراف، 18 ژانویه

44132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استامینوفن IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    کاشکی یکی این را به پزشکان دانشمند ! کشورمان بگوید که به هر بهانه ای اطفال معصوم را به قوی ترین آنتی بیوتیک ها می بندند.