۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
افزایش  قیمت طلا برای سومین هفته متوالی 

ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با نگرانی‌ها درباره رکود احتمالی اقتصاد آمریکا و ضعیف شدن تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی‌های پرریسک که جذابیت این فلز زرد را تقویت کرد، افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱۶.۱۱ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۳۱۵.۸۰ دلار ایستاد.

بهای معاملات طلا هفته گذشته با یک درصد رشد، برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا

سرمایه گذاران بازارهای سهام را ترک کرده و به جانب اوراق قرضه که دارایی مطمئن به شمار می‌روند، روی آورده‌اند. ین ژاپن نیز نزدیک به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر معامله می‌شود.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار، بازارها در وضعیت ریسک گریزی قرار دارند و به نظر می‌رسد آمار اقتصادی اخیری که در آمریکا و اروپا منتشر شد، مطابق انتظارات نبوده است.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد فعالیت تولیدی آمریکا در مارس به طور غیرمنتظره کند شده است و کسب و کارها در منطقه یورو عملکرد بیش از حد نامطلوبی داشته‌اند. این آمار نگرانی‌ها نسبت به روند رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرد.

این تحلیلگر در ادامه افزود: اگر آمار اقتصادی همین طور ضعیف بماند، احتمال این وجود دارد که قیمت طلا به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، چارلز ایوانز، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو روز دوشنبه گفت: زمان مناسبی برای بانک مرکزی آمریکا برای مکث و اتخاذ یک رویکرد محتاطانه است. وی در ادامه افزود: انتظار دارد نرخ‌های بهره تا نیمه دوم سال آینده افزایش پیدا کند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر ارزش دلار را تحت فشار منفی قرار داده و در عوض جذابیت طلا را که دارایی بدون بازده است، افزایش می‌دهد.

قیمت طلا امسال در بحبوحه انتظارات برای ملایم شدن روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و تشدید نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، بیش از دو درصد رشد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۶۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و ۸۴۸.۷۸ دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری، ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵.۴۶ دلار رسید.

۱۷۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =