هشدار اردوغان به سفته بازان ارز در ترکیه 

ایبِنا به نقل از رویترز نوشت: رییس جمهور ترکیه گفت: افرادی که به انتظار کاهش لیر اقدام به خرید ارز می کنند هزینه سنگینی را باید پرداخت کنند. 

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: آن دسته از افرادی در بخش مالی اقدام به خرید ارز به چشم داشت کاهش ارزش لیر می کنند، هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهند کرد و وزارت دارایی در حال کار کردن روی این موضوع است.  

ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار در روز جمعه بیش از ۴ درصد روند نزولی به خود گرفته است که بیشترین کاهش ارزش پول ترکیه در یک روز از ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد محسوب می شود و این موضوع نگرانی را در میان تُرک ها برای خرید بیشتر ارز در بحبوحه وخیم تر شدن روابط آنکارا-واشنگتن افزایش داده است. هر ۵.۷۶۲۵ لیر ترکیه در برابر یک دلار معامله شد.

لیر ترکیه

همچنین آمارهای بانک مرکزی ترکیه حاکی از آن دارد که ذخیره ارزی و صندوق های نگهداری فلزات گرانبها در ترکیه در هفته منتهی به پانزدهم مارس ماه جاری میلادی به رکورد بالایی رسید.

اردوغان در سخنرانی خود در استانبول گفت: برخی ها اقدام به شروع تحریک ترکیه و تلاش به کاهش ارزش لیر در برابر ارزهای خارجی به همراه همکاران خود در ترکیه کرده اند.

رییس جمهور ترکیه افزود: هویت همه کسانیکه درگیر این فعالیت ها هستند را می شناسیم. می دانیم که آنها کاملا چه می کنند و بعداز جشن انتخابات آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اردوغان تصریح کرد، ترکیه شرایط سختی را برای آن دسته از افرادی که اقدام به دستکاری در بازار ارز می کنند، ایجاد خواهد کرد. پیش از این بانک جی پی مورگان در شیطنتی اقدام به اعلام نظر در مورد کاهش ارزش لیر بعداز انتخابات و آسیب زدن به بورس استانبول و شهرت بانک های ترکیه ای کرده بود و رگولاتور ترکیه شکایتی را علیه بانک آمریکایی جی پی مورگان تنظیم کرده بود.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    ترکیه هم از اینا داره. چه جالب.