آخرین اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده گلستان و مازندران

تسنیم نوشت: سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به آخرین اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده استان گلستان، از برپایی بیمارستان بزرگ نیروی زمینی سپاه در شهرستان آق‌قلا خبر داد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به آخرین اقدامات سپاه در سروسامان دادن به سیل گلستان گفت:‌ سپاه با استعداد استان‌های نینوای گلستان و کربلای مازندران از ابتدای وقوع سیل بر اساس دستورالعمل‌هایی که برای مواجهه با حوادث طبیعی دارد، کار خود را برای امدادرسانی به مردم آغاز کرد.

وی افزود: بعد از شدت گرفتن سیل و گستردگی ابعاد موضوع  به لحاظ جغرافیایی، حجم آب و تخریب زیادی که در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ ایجاد شده بود، تدبیر فرمانده کل سپاه این شد که علاوه بر سپاه دو استان گلستان و مازندران، از مجموعه سپاه‌های استانی و همچنین از نیروی زمینی، نیروی هوافضا و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه برای سرعت بخشیدن به روند امدادرسانی به سیل زدگان استفاده کنند. 

سخنگوی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به ارتباط  عاطفی خوبی که بین مردم محلی منطقه و مسئولان و علمای مذهبی و بومی با سپاه وجود دارد، ماموریت اول که حفظ جان مردم بود، به نحو احسن انجام شد و شاهد بودیم که علی‌رغم حجم عظیم سیل و خسارات مالی که به منطقه تحمیل شد، این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و رابطه عاطفی که بین مردم و سپاه وجود داشت موجب شد تا مردم نهایت همکاری را برای تخلیه مناطق مسکونی با سپاه داشته باشند. 

سردار شریف با بیان اینکه تمرکز سپاه در مرحله دوم ایجاد کانال‌های انحرافی برای تغییر مسیر سیل به خارج از مناطق شهری بود، گفت: در طول اقدامات که در این راستا انجام شد،  یکی از مناطق حساس، جاهایی بود که در نزدیکی رودخانه‌های طغیان‌ کرده بود که خوشبختانه با ورود واحد مهندسی نیروی زمینی سپاه، کارها  بویژه در مناطقی که سیل موجب تخریب پل‌های ارتباطی بین مرکز شهرستان و روستاهای هم‌جوار شده بود، سرعت بیشتر گرفت.

وی ادامه داد: تیم مهندسی نیروی زمینی توانست با احداث یک پل موقت ارتباط بین شهرستان آق‌قلا و مرکز شهرستان را برقرار کند که این پل در ۴۸ ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه، کمک زیادی به تسریع امدادرسانی و تخلیه مردم از منطقه کرد.

سخنگوی سپاه یادآور شد: در بازدیدهای هوایی که از منطقه انجام گرفت، مشخص شد که برخی موانع در مسیر خروج آب از مناطق شهری و مسکونی وجود دارد که یکی از این موانع، مسیر خط آهن "اینچه برون" بود که با همکاری و تعاملی که میان وزارت راه و نیروی زمینی سپاه انجام شد، بخشی‌های از این راه‌آهن بریده شد تا تخلیه سیلاب‌ موجود در منطقه سرعت بیشتری بگیرد. 

وی افزود: همچنین یکی از پل‌های موجود در منطقه که مانع خروج سیلاب‌ها بود پس از مطالعه و بررسی دقیق، تخریب و همین موضوع موجب افزایش سرعت خروج آب به سمت دریا شد. 

 سردار شریف گفت: پس از دستور فرمانده کل سپاه برای بکارگیری کلیه امکانات سپاه در سراسر کشور،  از روز گذشته  از ۱۰ استان‌ کشور اقلام مورد نیاز مردم از جمله  مواد غذایی و بهداشتی و چادر به منطقه ارسال و در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت که روند انتقال امکانات غذایی تا مرتفع شدن نیاز مردم منطقه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سپاه خاطرنشام کرد:‌در جلساتی که در سطح ستاد بحران تا کنون برگزار شده، بخش‌های اصلی کار که در ارتباط با سروسامان دادن به شهر آق‌قلا و تسریع در خروج سیلاب موجود در این شهرستان است، به سپاه واگذار شد که خود این موضوع موجب شد سپاه در این رابطه تمرکز بیشتری داشته باشد. 

وی افزود: کمک به ترمیم زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی به استان گلستان برای تسریع ارسال کمک‌های امدادی و همچنین رفع نیازهای ابتدایی مردم منطقه از مهمترین تاکیدات فرمانده کل سپاه بود که در این راستا اقدامات خوبی تا امروز صورت گرفته است. 

سردار شریف در پایان گفت: با تلاش‌هایی که نیروی زمینی سپاه انجام داده، یک بیمارستان صحرایی بزرگ به منطقه ارسال شد و از امروز این بیمارستان در شهرستان آق‌قلا با نظارت سردار پورجمشیدیان  معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی   به مردم این منطقه ارائه خدمت می‌کند. 

۲۱۴۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =