پرداخت بیمه بیکاری به کارگران سیل‌زده

ایسنا نوشت: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران و بنگاه‌های آسیب دیده بر اثر سیل خبر داد و گفت: برای حمایت از کارگران مزدبگیر فاقد بیمه‌پردازی نیز وزارت کار پیشنهادی را به دولت ارائه خواهد کرد که آنها نیز برای چند ماه از این مقرری بهره‌مند شوند.

کریم یاوری درباره اقدامات وزارت کار به منظور امدادرسانی به سیل زدگان اظهار کرد: حسب دستور و تاکید دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحظات اولیه وقوع سیل در استان گلستان و مازندران تمام امکانات زیرمجموعه وزارتخانه در اختیار تأمین نیازهای هموطنان سیل زده قرار گرفته و تا رفع نیازهای کمک رسانی، تمامی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آسیب‌دیدگان از سیل قرار خواهد داشت و ادامه می‌یابد.

وی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران و بازسازی کارگاه‌های آسیب دیده در اثر سیل و خبر داد و گفت: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که در اثر سیل بنگاههای اقتصادی و کارگاه‌های آنها آسیب دیده‌اند تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برابر تبصره ۲ ماده دو قانون بیمه بیکاری و مطالبق جدول ماده ۷ به میزان سابقه پرداخت حق بیمه تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای آن دسته از کارگران مزدبگیر که از سوی کارفرمایان حقوق آنها پرداخت شده و فاقد بیمه پردازی هستند نیز پیشنهادی را با تأیید و امضای وزیر کار به دولت ارائه خواهیم داد تا پس از تصویب در هیأت دولت برای مدت کوتاه چند ماهه مقرری معادل حداقل مزد مصوب شورای عالی کار برای آنها درنظر گرفته شود.

بیمه بیکاری کارگران سیلزده

یاوری درباره نحوه پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران فاقد بیمه گفت: ساز و کار و چگونگی پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران فاقد بیمه پردازی و آسیب دیده در اثر سیل پس از ارائه پیشنهاد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید و تصویب هیأت دولت و تأمین و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص خواهد شد.

به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، بنگاههای اقتصادی که در اثر سیل دچار خسارت و حادثه شده‌اند برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد، از سوی وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز تأسیس و بهره‌برداری و از سوی دولت مورد حمایت و اعطای تسیهلات قرار خواهند گرفت.

وی گفت: بیمه شدگانی که به دلیل بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل بیکار شوند در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه آنها کمتر از ۶ ماه باشد مطابق مشمولینی که ۶ ماه سابقه پراخت حق بیمه دارند از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

 به دنبال بارش شدید باران در استان‌های مازندران و گلستان و جاری شدن سیل بسیاری از خانه‌ها و کارگاه‌ها دچار آسیب و خسارت شد و در فاصله کوتاهی دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمانهای مرتبط برای یاری رساندن به آسیب دیدگان سیل وارد عمل شدند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشورنیز از برآورد میزان خسارت سیل مازندران تا ۱۰ روز آینده خبر داده است. به دنبال وقوع حادثه سیل مازندران و گلستان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت امدادرسانی تمام زیرمجموعه‌های وزارتخانه به حادثه دیدگان سیل و تأمین نیازهای اولیه و حمایت اجتماعی از آنها، برای صیانت از نیروهای کار و راه اندازی بنگاههای اقتصادی حادثه دیده و در جهت احیای اشتغال مجدد کارگران دستور تشکیل کارگروهی ویژه را صادر کرد.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =