دستورات روحانی برای کاستن از مشکلات سیل‌زدگان و آماده‌باش همه استانداران

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اخذ آخرین گزارش‌ها از مناطق سیل زده شمال کشور، دستورات لازم را برای کاستن از مشکلات مردم این مناطق صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفت‌وگو که بلافاصله پس از بازگشت معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده در استان‌های گلستان و مازندران انجام شد؛ از دکتر جهانگیری خواست که برآوردهای نهایی برای جبران خسارت‌ها جمع بندی شده و برای ارائه و تصویب در نخستین جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، آماده شود.

رئیس جمهور با توجه به فروکش کردن سیل و سیلاب در استان مازندران، تاکید کرد: لازم است هر چه سریعتر و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، برآوردها برای جبران خسارت های سیل در استان مازندران جمع بندی شده و در جلسه هیات دولت ارائه شود.

روحانی همچنین با اشاره به تداوم بحران ناشی از سیل و سیلاب در استان گلستان بر بسیج همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر و نیز ارزیابی خسارت های وارده به زیرساختها، اراضی و مردم این استان برای طرح در هیات دولت تاکید کرد.

رئیس جمهور وزارتخانه ها، سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای مسوول را موظف کرد تا با تشکیل یک کارگروه، ضمن هماهنگی بیشتر، تلاش های خود را برای حل کامل بحران و ارزیابی خسارت های وارده مضاعف کرده و پیشنهادات عملیاتی خود را ظرف امروز و فردا و برای طرح در جلسه چهارشنبه هیات دولت ارائه کنند.

روحانی همچنین همه استانداران، فرمانداران و مسئولان همه نقاط کشور را موظف کرد با حضور مستمر در محل خدمت‌شان تا پایان تعطیلات نوروزی، در آماده باش کامل باشند و ضمن ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط، تمام تدارکات لازم را برای مدیریت مشکلات ناشی از وقوع احتمالی سیل پیش بینی کنند.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =