برگزاری دربی با حضور ناظران نامحسوس بین تماشاگران!

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت: رئیس کمیته انضباطی در خصوص دربی بزرگ تهران گفت که کلیه عوامل باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از انجام مصاحبه‌های تنش‌زا و التهاب‌آور خودداری کنند.

اسماعیل حسن زاده درباره دربی روز دهم فروردین گفت: شهرآورد تهران که بزرگترین شهرآورد آسیا لقب گرفته در دهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. همه دست اندرکاران اجرای این مسابقه بزرگ از چند هفته قبل مشغول تمهیدات لازم برای این مسابقه هستند. کمیته انضباطی نیز مانند همیشه با توجه به شرایط و اهمیت این مسابقه پر تماشاگر تکالیفی را عهده‌دار شده است که در کنار سایر مقامات رسمی مسابقه به آن عمل خواهد کرد. در این خصوص باید بگویم که علاوه بر ناظر ویژه انضباطی ناظران نامحسوسی هم در بین تماشاگران حضور خواهند داشت تا همه مسائلی که مربوط به امور انضباطی مسابقه است را با مدارک و مستندات منعکس کنند و امکانات تهیه عکس و فیلم از وقایع نیز در اختیارشان قرار گرفته است.

حسن زاده ادامه داد: همینجا اشاره کنم به موضوعی که از چند ماه قبل آغاز شده است و در برخی از مسابقات در لیگ برتر و لیگ یک به اجرا هم رسیده این است که اگر برخی رفتارهای غیر ورزشی و ناهنجار از برخی افراد خاص سر بزند، با شناسایی دقیق آن افراد، تنبیهات شخصی برای آن دسته از اشخاصی که جدا از جریان تشویق و هواداری تیم خود شخصاً دست به رفتارهای غیر قانونی و غیر ورزشی می زنند، برخورد خواهد شد  و مهمترین تنبیه برای این افراد محروم کردن آنها از ورود به ورزشگاه خواهد بود که البته امیدواریم در دیدار شهرآورد بزرگ تهران چنین اتفاقی رخ ندهد و همه تماشاگران تمام تلاش‌شان را برای تشویق تیم محبوب خود به کار ببندند و از هرگونه رفتار تنش‌زا که موجب بی نظمی در سکوها خواهد شد، پرهیز کنند.

رئیس کمیته انضباطی همچنین گفت: قطعاً در مسابقه بزرگ دهم فروردین مهمانان ویژه‌ای هم از خارج از کشور در ورزشگاه حاضر خواهند بود, که مسلماً‌ حساسیت بیشتری را می‌طلبد تا فرهنگ والای ایرانی اسلامی خودمان را به مهمانان حاضر در ورزشگاه هم نشان دهیم. مطلب بسیار مهمی که همیشه در آستانه مسابقات بزرگ مورد توجه اهالی فوتبال است مصاحبه‌های مقامات باشگاه‌ها قبل از مسابقه است. به طوری که صحبت‌های مدیرعامل، سرمربی یا حتی بازیکنان با رسانه‌ها بسیار در جو ورزشگاه تاثیر گذار بوده است. البته امیدواریم که همه مقاماتی که به آنها اشاره کردم، اگر در رسانه‌ها صحبتی کردند، حرف‌های مثبت و آرامش بخش و موافق با روح جوانمردی، پهلوانی باشد اما اگر خدایی نکرده یک جمله تنش‌زا و التهاب آور از سوی هریک از مقامات دو تیم بزرگ پایتخت در رسانه‌ها منعکس شود، مطمئناً‌ تاثیرات منفی بزرگی بر روی سکوها خواهد داشت.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =