چرا با وجود توزیع مرغ دولتی باز هم مرغ در تهران گران شد؟

ایرنا نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در واکنش به افزایش قیمت مرغ در پایتخت طی چندروز گذشته گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ به اندازه کافی در اختیار ما قرار نداده که بتوانیم آن را به تمامی واحدها عرضه کنیم.

در برخی نقاط شهر تهران طی یکی دو روز اخیر تاکنون بعضی واحدهای صنفی، مرغ را به قیمت بیش از 17هزارتومان در خرده فروشی عرضه می کنند و این درحالی است که مسئولان دولتی می گویند فروش این محصول بیشتر از قیمت 11هزار و 500 تومان تخلف است.
یدالله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران اظهارداشت: به دلیل کمبود تزریق مرغ به اندازه کافی با نرخ ١١ هزار و ٥٠٠ تومان به بازار برخی از واحدها مجبور به تهیه مرغ به صورت آزاد از واحدهای مرغداری و نیز فروش آن با قیمت آزاد می شوند که اکنون درصدد هستیم طی چند روز آینده فکری به حال این واحدها شود.
صادقی در عین حال ادامه داد: واحدها اجازه فروش مرغ با نرخ بالاتر از قیمت ستاد تنظیم بازار را ندارند اما شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ به اندازه کافی در اختیار ما قرار نداده که بتوانیم آن را به تمامی واحدها عرضه کنیم.
رئیس سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: گزارش های لازم به ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شده و منتظر هستیم تا راهکارهای لازم برای تنظیم بازار به ما ارائه شود.
وی همچنین با تشریح اقدامات انجام گرفته در این زمینه توضیح داد: از پیش از عید تاکنون نیروهای سازمان صمت استان و نیز دادستانی در میدان بهمن مستقر شده اند و اقدام به توزیع حدود ٢٠٠ تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار شهرداری و صنوف به صورت روزانه کرده اند.
صادقی بیان کرد: حدود ١٠٠ تن مرغ گرم در ٢٠ میدان میوه و تره بار منتخب و مابقی از طریق اتحادیه صنف مرغ فروشان به قیمت ١١ هزار و ٥٠٠ تومان مرغ در شهر تهران توزیع می شود.
صادقی گفت: به جز توزیع مرغ گرم، مرغ سرد نیز از طریق کامیون های یخچال دار شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز سازمان میادین و فروشگاه های منتخب عرضه می شود که قیمت آن کیلویی ١٠ هزار و ٥٠٠ تومان است.
رئیس سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه این مرغ ها از طریق کانال شرکت پشتیبانی امور دام کشور و استان تهران تحویل شبکه توزیع می شود افزود: برخی از واحدهای خرده فروش که مرغ را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسانند واحدهایی هستند که مرغ با نرخ تنظیم بازار به آنها تحویل داده نشده است.


قیمت مرغ دولتی گران نشده است
در عین حال مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران نیز در این زمینه گفت: قیمت مرغ گرم و منجمد که به صورت دولتی در حال عرضه است گران نشده است.
رضا سالمی افزود: قیمت گوشت مرغ گرم کیلویی 11 هزار و 500 تومان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در حال عرضه است.
وی افزود: به دلیل تقاضای بالا قیمت مرغ در خرده فروشی ها افزایش داشته است.
سالمی در عین حال تصریح کرد: اینک عرضه گوشت مرغ تنظیم بازاری همچون گذشته در حال انجام است و کمبودی نیز در این زمینه نداریم.
 

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =