آمار حکایت از شانس بالای ایران برای پیروزی برای کره دارند. یک باور خرافی می گوید در دوره قبلی بازی ها که به طور متوالی ایران و کره به مصاف هم رفته اند ، به صورت یکی در میان یک تیم برنده شده و این بار برد ، نوبت ایران است!

از وقتی که جام ملتهای آسیا دارای مرحله یک چهارم نهایی شد، ایران و کره جنوبی یکی از 4 بازی ثابت این مرحله بوده است و در جام 2011 نیز این اتفاق برای پنجمین بار تکرار می شود. این بازی کم کم به یک بازی کلاسیک در جام ملتهای آسیا تبدیل می شود و به جز این 4 بازی، دو تیم در ادوار قبلی نیز 2 بار دیگر باهم روبرو شده بودند و با این حساب بازی ایران و کره جنوبی برای هفتمین بار در جام ملتهای آسیا تکرار می شود که یک رکورد در تاریخ مسابقات است.

 از جام ملتهای 1996 تعداد تیم های شرکت کننده افزایش یافت و بنابراین مرحله یک چهارم نهایی در این مسابقات گنجانده شد. در آن دوره ایران و کره جنوبی در یک چهارم نهایی برای اولین بار مقابل هم قرار گرفتند که ایران در یک بازی تاریخی 6-2 کره جنوبی را درهم کوبید. کریم باقری در دقیقه 31، خداداد عزیزی در دقیقه 52 و علی دایی چهار بار در دقایق 66، 78، 83 و 89 مقابل کره جنوبی گلزنی کردند.

در جام 2000 ایران و کره جنوبی بار دیگر در مرحله یک چهارم مقابل هم قرار گرفتند و این بار در شهر طرابلس لبنان نویت کره ای ها بود که ایران را در دقت اضافی شکست دهند. ایران در این بازی با گل زیبای کریم باقری در دقیقه 71 پیش افتاد، اما در دقیقه 90 گل مساوی را خورد و در نهایت با گل طلایی لی دونگ کوک در دقیقه 99 از جام ملتهای آسیا حذف شد.

در جام 2004 دوباره دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی به هم رسیدند. بازی در شهر جینان چین برگزار شد و این بار نویت تیم ملی بود که انتقام دوره قبلی را از کره جنوبی بگیرد. علی کریمی با درخشش فوق العاده خود در این بازی هت تریک کرد و در دقایق 10، 20 و 77 گلزنی کرد و یک گل دیگر نیز توسط مدافع کره به ثمر رسید تا ایران 4-3 کره جنوبی را شکست دهد.

در جام 2007 و در کوالالامپور مالزی، بار دیگر ایران و کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی بهم رسیدند و بازی دو تیم بر خلاف ادوار قبلی بدون گل بود. بعد از 120 دقیقه در ضربات پنالتی کره جنوبی 4- 2 ایران را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

نکته جالب اینکه در 4 دوره قبلی یکی در میان ایران و کره جنوبی برنده شده اند و طبق این روال، این بار نوبت ایران است تا در دوحه انتقام شکست قبلی در سال 2007 را از کره جنوبی بگیرد. نکته دیگر اینکه باخت های ایران مقابل کره جنوبی در وقت اضافی بوده است در حالیکه ایران هر دو بار در دقیقه 90 پیروز شده است!

ترس کره ای ها که به گفته کارشناسان بهترین تیم حاضر در بازی ها هستند از رویارویی با ایران شاید بر گرفته از همین باور باشد. افشین قطبی قبل از بازی ها برای رسیدن به فرصت تقابل با کره جنوبی لحظه شماری می کرد و همه کره ای ها آرزو داشتند با ایران مصاف ندهند. افشین در یکسال اخیر به عنوان سرمربی یک بار کره را برده و یک بار هم با آنها مساوی کرده است.

راستی شما اعتقاد به این باور های خرافی دارید؟

38

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قيصر US ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    نگرانم،ايشاله پيروز بيرون بيايم. بازي كره رو از ديشب تا حالا چند بار آناليز كردم،مطمئن هستم ميريم برا ضد حمله .دفاع چند لايه ميكنيم.بين دفاع چپ و آخرشون فضاي خوبي هست اصلا با هم هماهنگ نيستن ولي در دفاع راست و كلا راست زمينشون شرايط خوبي برا حمله و دفاع دارن.حيف شد به كره خورديم. وقتي استراليا رو آناليز ميكردم نقاط ضعف بسيار زيادي داشتن.ايشاله تو فينال كارشون رو تموم ميكنيم.
  • كامران IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    صد در صد اين بار هم اين روال انجام ميشود و ايران سوم ميشود چون برنده اين ديدارها چه كره و چه ايران نهايتا سوم ميشود اما نكته جالب آنست كه تيم برنده به جام جهاني بعد ميرود
  • کاوه IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    من میگم ایران از کره شکست سنگینی میخوره .توی این دوره کره جنوبی فراتر از آسیا بازی میکنه .وبازیکناش فوق العاده هماهنگ و سرعتی هستند.اگر ایران بتونه کره رو بزنه حتما تا فینال بالا میره.
  • مجتبي IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اگرتيم ملي باغيرت بي استرس بابرنامه وبسيارهوشمندانه بازي كندبه نظر حقير تيم كره اسير قدرت فوتبال ايران خواهد شد.انشاءا...
  • حمید IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    حیف که تو این مرحله باز به این کره خوردیم حداقل استرالیایی بحرینی چیزی میبود خیلی راحتتر بود شانس بیاریم میبریمشون
  • امیر IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    کاوه جون شما کلا نظر ندی خیلی بهتره
  • مجید GB ۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ایران کره رو راحت میبره شک نکنید ایران تو این دوره جزو 4 تیمه