۳ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
ایهاالناس اینطوری‌ها هم نیست!

دیگر این به یک روال تکراری تبدیل شده که ۲۳ سال است یک روزنامه از ۲۹ اسفند تا ۱۳ نوروز(همه تعطیلات نوروز حتی سیزده به در) منتشر می شود اما ظاهرا کسی نمی بیند یا بهتر عرض کنم نمی خواهد ببیند!

بارها و بارها از طریق خبرگزاری های مختلف اعلام شده که در ایام نوروز -حتی روزهای تعطیلی مثل ۱۲ و ۱۳ فروردین- روزنامه خبر جنوب منتشر می شود، به روز هم منتشر می شود. با آخرین اخبار و تحلیل های روز هم منتشر می شود اما ظاهرا کسی باور نمی کند یا این که نمی خواهد باور کند!

هر سال این روزها که می رسد –یعنی حدود ۱۰ روز از سال جدید گذشته و خصوصا بعد از تعطیلات همه وااسفا سر می دهند که چرا در ایام تعطیلات نوروز در ایران هیچ روزنامه ای منتشر نمی شود و چه وچه...

می گویند این خواب نسبتا طولانی مدت مطبوعات ایران در ایام نوروز، خلاء بزرگ اطلاع رسانی است و... هرچند این گفته، لااقل طی سالهای اخیر و با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی دیگر معنی و مفهومی ندارد اما باز هم به قول خیلی ها روزنامه یک چیز دیگر است که واقعا هم هست.

قطعا خیلی از روزنامه ها می توانند لااقل در چند روز غیر تعطیل نیمه اول فروردین منتشر شوند اما نمی شوند. بحث بحران کاغذ هم که امسال به صورت جدی مطرح شده وگرنه سالهای گذشته که وضعیت کاغذ مثل الان بد نبوده، هرچند خیلی هم خوب نبوده است.

به یاد من در ایران و در همه تعطیلات نوروز-تاکید می کنم در چند روز اول تعطیلی تقویمی و دو سه روز پایانی مثل ۱۲ و ۱۳ فروردین- تنها روزنامه ایران که بی وقفه منتشر شده و می شود «خبر جنوب» است.

روزنامه ای که اتفاقا شمارگانش هم کم نیست و دارد با تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نسخه در روز منتشر می شود؛آماری که نشان می دهد شمارگان این روزنامه اندازه چند روزنامه سراسری است.

دوستان عزیز لطفا بدانید و آگاه باشید که روزنامه منطقه ای خبر جنوب در ایران با توزیع در استان های فارس، هرمزگان،بوشهر،کهگیلویه و بویراحمد و... هر روز منتشر می شود. هر روز حتی از روز یکم تا ۱۴ فروردین، این سنتی ۲۳ ساله است که حسین واحدی پور مدیر این روزنامه از این زاویه بدان نگاه می کند:« با وجود وضعیت بغرنجی که به دلیل کمبود کاغذ برای مطبوعات رقم خورده است ، تلاش مجموعه خبر بر این است که با فعالیت رسانه ای خود در نوروز ، بخشی از خلاء اطلاع رسانی در تعطیلات پر کند و به عنوان تنها روزنامه ای که در طولانی ترین تعطیلات کشور منتشر می شود ، ارتباط خود را با مخاطبانش حفظ کند.».

*****

با تاکید بر کار عزیزانی که خود را آماده می کنند تا از عدم انتشار مطبوعات ایران در ایام نوروز گزارش بنویسند خوب است آنها، این را هم ضمیمه گزارش خود کنند که مطبوعات سراسری و منطقه ای و محلی باید در ایام نوروز هم منتشر شوند درست مثل روزنامه خبر جنوب؛ اینجوری یک مثال خوب و روشن و واضح هم آورده اند و به مطب خود هم اعتبار بخشیده اند و غیر مستقیم می گویند که کار نشد ندارد.

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =