۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
راست استقلال؛ دست به عصا در دربی ۸۹

بدترین کابوس ممکن در فاصله یک روز تا دربی ۸۹ پایتخت گریبانگیر استقلال و مربی آلمانی شد تا آبی ها با مثلث بدشانس گام به رقابت با رقیب دیرینه بگذارند.

به گزارش "ورزش سه"، نه تنها وینفرد شفر بلکه هر مربی دیگری هم هدایت استقلال را برعهده داشت با مصدومیت‌های غیرمنتظره ستاره های کلیدی تیم حسابی به هم می ریخت آن هم در یکی از حساس ترین دربی های یک دهه گذشته که بوی قهرمانی در آن به مشام می رسد. الهیار صیادمنش و طارق همام کم بودند در آخرین لحظه وریا غفوری هم ضلع سوم این مثلث بدشانس را کامل کرد تا شفر آلمانی با کابوسی بزرگ گام به آزادی بگذارد.

سه مصدوم استقلال که دست بر قضا همگی در سمت راست این تیم جزو ارکان اصلی قلمداد می شدند با غیبت در فهرست نهایی زمینه دست به عصا شدن این قسمت از زمین را برای تیم شفر فراهم کردند. به خصوص وریا غفوری که مرد آلمانی حساب خاصی روی حضور و درخشش دوباره اش در مصاف با پرسپولیس باز کرده بود. همین اتفاق بهانه ای بود تا نگاهی بیاندازیم به غایبان بزرگ استقلال در دربی ۸۹ که همگی در سمت راست این تیم نقشی کلیدی تا این جای فصل داشتند.

وریا غفوری؛ مچی که راه نیامد
مدافع راست ملی پوش استقلال در بازی با العین دچار یک بدشانسی بزرگ شد تا چند بازی مهم لیگ برتر از جمله رویارویی با نساجی را از دست بدهد. وقفه طولانی مدت لیگ به خاطر تعطیلات سال نو این امیدواری را رقم زد تا وریا به دربی امروز برسد اما دیروز شوک بزرگی برای استقلالی ها با قطعی شدن غیبت وریا آن هم نه به خاطر مصدومیت قبلی بلکه به خاطر پیچ خوردن مچ پا، رقم خورد. مسلما غیبت وریا کابوسی بزرگ برای شفر و دستیارانش بود چون مدافع کُرد استقلالی ها همیشه در دربی ها با انگیزه‌ای خاص به میدان می رفت. حضور وریا با آن خصوصیات منحصر به فردی که دارد می توانست استقلال را امیدوارتر از همیشه برای برتری در جنگ های سمت راست زمین کند. فرارهای سرعتی، بازی جنگجویانه و قدرت بدنی بالا در نبردهای تن به تن از جمله توانایی های وریا محسوب می شود که می توانست در بازی امروز کفه ترازو را به سمت استقلالی ها در نبرد با جناح چپ سرخ ها سنگین تر کند.


جانشین احتمالی؛ پژمان هست
نه خسرو حیدری نه فرشاد محمدی مهر بلکه در دربی امروز هم پژمان منتظری دیگر مدافع ملی پوش و کاپیتان دوم آبی ها گزینه اصلی جانشینی وریا خواهد بود. پژمان که سابقه بازی و درخشش به عنوان مدافع راست را در استقلال و تیم ملی دارد امروز انتخاب اصلی شفر خواهد بود بلکه بتواند جای خالی وریا را به خوبی پوشش بدهد.

الهیار صیادمنش؛ صیاد تیزپا نیست
پدیده جوان استقلال هر چه تلاش کرد به حساس ترین بازی فصل نرسید.الهیار با نمایش های درخشان خود به عنوان وینگر راست به مرد محبوب شفر در نیم فصل دوم تبدیل شد اما آسیب دیدگی بی موقع در مصاف با نفت مسجدسلیمان ملی پوش امیدهای ایران را برای چند هفته خانه نشین کرد. کادر پزشکی تلاش گسترده ای داشت تا صیادمنش را به مصاف امروز برساند تا طرفداران دوباره شاهد بازی های تماشایی او در نقش وینگر راست باشند اما صیاد تیزپا و سرعتی آبی ها نتوانست به آمادگی لازم برسد تا دومین ضلع مثلث راست استقلال هم جزو غایبان بزرگ دربی لقب بگیرد.

طارق همام؛ بدشانس بزرگ
کابوس های ستاره عراقی در این فصل پایانی نداشت. تنها چند روز بعد از بهبودی از آسیب دیدگی قبلی این بار حضور در اردوی تیم ملی برای طارق بدیمن بود تا مصدومیت جدیدی به سراغ این ستاره کلیدی بیاید. ۱۰ روز دوری از تمرینات و بازی های رسمی عایدی همام از حضور در جمع شیرهای بین النهرین در جام صلح و دوستی بصره بود تا با این اتفاق طارق فرصت حضور در بزرگ ترین دربی قاره آسیا را از دست بدهد. البته استقلالی ها در این فصل به غیبت های ستاره عراقی عادت کردند اما با این وجود حضور این بازیکن می توانست ضریب اطمینان بهتری برای آنها و همین طور سرمربی آلمانی باشد.


دست به عصا در دربی ۸۹ 
با وجود این که استقلال کم ستاره در ترکیب خود ندارد تا جای خالی غایبان بزرگ تیم را پوشش دهند اما قطع به یقین پرکردن جای خالی مثلثی که هر یک خصوصیات بارزی در جناح راست آبی ها داشتند، کار آسانی نخواهد بود. وینفرد شفر که امید داشت امروز در شطرنج با رقیب کروات خود از مهره های باکیفیت تری در نبردهای سمت راست بهره ببرد حالا دست به عصاتر از همیشه باید تدابیر تازه ای برای این سمت از تیم خود بیاندیشد و امیدوار باشد زوج جدید متشکل از "منتظری – اسماعیلی" یا "منتظری – ایسما" بتوانند جای خالی مثلث بدشانس استقلال را پرکنند.

۴۳ ۴۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =