تخلیه ۴۰ واحد مسکونی در شهرکرد/ بارش‌ها نسبت به پارسال ۵ برابر شد

ایرنا نوشت: فرماندار شهرکرد گفت: بدنبال موج دوم بارش های سیل آسا در چهارمحال و بختیاری ۴۰ واحد مسکونی در این شهرستان تخلیه شده است.

عبدالعلی ارژنگ بامداد دوشنبه تاکید کرد: این تعداد واحد مسکونی در نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و به علت فرسودگی ساختمان تخلیه و اهالی آن ها به مناطق امن هدایت و مستقر شده اند.

وی افزود: تمامی پیش بینی ها برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در شهرستان شهرکرد وجود دارد و خوشبختانه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

ارژنگ به احتمال آغاز وزش بادهای شدید در شهرستان شهرکرد اشاره و تصریح کرد: در این صورت نگرانی هایی وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در همین راستا توصیه می شود تا مردم ضمن رعایت نکات ایمنی از ایستادن زیر درختان، کنار دیوارهای ضعیف و زیر تابلوها خودداری و نسبت به تثبیت انواع آویزهای ساختمانی اقدام کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شهرکرد اظهار داشت: امکان دارد در صورت ادامه و شدت بارش ها جوی و جدول برخی خیابان های مرکز چهارمحال و بختیاری ظرفیت کشش و هدایت آب ناشی از باران را نداشته باشد.

وی با اشاره به جوشیدن چشمه های فصلی پشت خیابان دانشجو میرآباد شرقی گفت: شهرداری شهرکرد توانست پس از ۲ روز آب این منطقه را به معابر اطراف هدایت و از نفوذ آن به ساختمان های مسکونی جلوگیری کند.

ارژنگ تاکید کرد: با توجه به بالا آمدن دبی رودخانه زاینده رود و احتمال آبگرفتگی پل سودجان شهرستان شهرکرد، رفتن به حاشیه رودخانه و ایستادن بر روی پل برای گرفتن عکس و فیلم ممنوع است.

وضعیت ۱۰ سد خاکی در بروجن بررسی شد
فرماندار شهرستان بروجن نیز گفت: وضعیت ۱۰ سد خاکی در این شهرستان به طور کامل بررسی و میزان ورودی و خروجی آن ها مشخص شد.

مسعود ملکی تصریح کرد: از ۴ فروردین امسال تاکنون ۷ نشست مدیریت بحران در شهرستان بروجن تشکیل و برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از بارندگی های اخیر تصمیم گیری شد.

وی افزود: تمامی بخش های خسارت دیده و مستعد خسارت ناشی از بارش های اخیر شناسایی و برای رفع اشکالات احتمالی آن برنامه ریزی شده است.

ملکی به اصلاح نهر آب مربوط به کانال تغذیه مصنوعی فرادنبه اشاره و تاکید کرد: بدنبال بارش های اخیر بیش از ۲۰ دستگاه پل در شهرستان بروجن شناسایی و رفع نقص شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۹۸ میلیمتر در شهرستان بروجن بارش وجود داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۳ درصد رشد نشان می دهد.

فرمانداران شهرستان های سامان، بن و کیار نیز هنوز نسبت به سیلاب موج دوم بارش ها اعلام گزارش نکرده اند.

موج دوم بارش های در چهارمحال و بختیاری از عصر روز یکشنبه یازدهم فروردین ماه در استان آغاز شد.

۶۴۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =