۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
واعظی درگذشت مشایخی را تسلیت گفت

ایرنا نوشت: رییس دفتر رییس جمهوری در صفحه اینستاگرام خود درگذشت «جمشید مشایخی» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون را «ضایعه ای برای هنر کشورمان» برشمرد.

 در متن پیام محمود واعظی آمده است: درگذشت هنرمند نام آور عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، مرحوم جمشید مشایخی باعث تاثر و تالم خاطر شد.
در ادامه این متن آمده است: این چهره ماندگار عرصه بازیگری، اهتمامی جدی و شایسته در اعتلای فرهنگ و هنر بومی داشت و در طی شش دهه متمادی، با خلق نقش های ممتاز و تاثیر گذار، نام و خاطر خود را بر تارک افتخارات فرهنگی و هنری این مرز و بوم ماندگار کرد.
واعظی تاکید کرد «بی شک فقدان این بازیگر توانمند و تکرارنشدنی، ضایعه ای برای هنر کشورمان، محسوب می شود».
به گزارش ایرنا، مشایخی 6 آذر 1313 در تهران متولد شد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.
در سال 1336 به استخدام اداره تازه تاسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش جلو دوربین رفت.
مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری‌ را آغاز کرد و در سال 1344 با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد و برای بازی در فیلم های «گل‌های داوودی و کمال‌الملک» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.
وی سه شنبه شب در 85 سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.
مراسم تشییع پیکر وی شنبه 17 فروردین از مقابل تالار وحدت برگزار می شود.

17216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =