۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
آتش‌سوزی طاووس دروازه قرآن شیراز عمدی بود؟

ایرنا نوشت: شهردار منطقه سه شیراز گفت: آتش سوزی که منجر به سوختن تندیس طاووس مستقر در دروازه قرآن این شهر شد، عمدی بوده است.

فرود بذرافشان گفت: حوالی ساعت 24 پنجشنبه 15 فروردین، المان(تندیس) طاووس مستقر در ورودی شهر شیراز از شمال که از گذشته تاکنون در دروازه قرآن این شهر وجود داشته و در اواخر سال 97 با طرحی جدید جایگزین شده بود به صورت تعمدی آتش زده شد.
وی بیان کرد: در عمدی بودن این اتفاق شکی نیست و شناسایی فرد یا افرادی که ایجاد کننده این حریق هستند در دستور کار نیروهای انتظامی است و از طریق دوربین های مداربسته در حال انجام است.
بذرافشان با بیان این که نیروهای شهرداری در حال تعمیر خسارت های وارد شده به تندیس طاووس در دروازه قرآن شیراز هستند، افزود: از اولین ساعاتی که ماموران آتش نشانی، حریق را فرونشاندند، تعمیر این نماد آغاز شده و امید است تا ساعات پایانی امروز کار تعمیر به پایان برسد.
شهردار منطقه سه شیراز ادامه داد: پوشش دهنده ظاهر این نماد شهری چمن مصنوعی است و این نوع چمن امکان مشتعل شدن آن با آتش زننده ها وجود دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز پیشتر به ایرنا گفته بود: برای ساخت طاووس جدید نزدیک به 80 میلیون تومان هزینه شد.
طاووس قدیمی بیش از 30 سال در میدان مقابل دروازه قرآن شیراز نشسته بود که شنبه 11 اسفند 97 از جا کنده و بار کامیون شد و روز بعد طاووس ایستاده (طاووس سوخته کنونی)به جای آن گذاشته شد و به تدریج تا 20 اسفند 97 به طور کامل نصب شد.

طاووس قبلی از سال 70 که دروازه قرآن و مقبره خواجوی کرمانی بهسازی شد، در این محل نهاده و سال 96 نیز بهسازی شده بود.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز 12 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طاووس قبلی از زیبایی بصری و فرم درستی برخوردار نبود و زیاد به طاووس شباهت نداشت.
محمدرضا محمدحسن‌ پور افزود: برای ساخت طاووس جدید در میدان دروازه قرآن استادان دانشگاهی و طراحان برجسته ای به کار گرفته شدند و طرحی شکیل دارد و درخور نام شیراز طراحی و ساخته شده است.
وی ادامه داد: ابعاد طاووس قبلی که در میدان دروازه قرآن قرار داشت سه و نیم متر طول در چهار متر ارتفاع بود و طاووس جدید 8 متر طول در 5 و نیم مترارتفاع و دو نیم متر عرض ساخته شده و گلکاری دم طاووس جدید نیز 50 متر در 30 متر طراحی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز می گوید که شاید طاووس جدید اشکالاتی داشته اما به لحاظ زیبایی و فرم قابل قیاس با طاووس قدیمی این محل نیست و بسیار زیباتر است.
دروازه قرآن شیراز نامش با سیل ویرانگر پنجم فروردین 98 پیوند خورده است.
سیل یاد شده 21 نفر را به کام مرگ کشاند و به صدها اتومبیل زیان رساند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم FR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    0 1
    بعضیا تو این مملکت زورشون فقط به تندیس ها و مجسمه ها میرسه!