فارس نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس گفت که وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس جمعیت هلال احمر گزارشی را از سیلاب اخبر به نمایندگان مجلس ارائه خواهند کرد و بنا داریم با فوریت و سرعت بسیار بالا خدمات دهی به سیل زدگان اجرایی شود ضمن اینکه بنای مجلس بر همراهی با دولت در اجرای هر چه سریعتر تدابیر اتخاذ شده است.

اکبر رنجبر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره جزئیات جلسه فردای مجلس گفت: با توجه به جمع بندی اعضای هیئت رئیسه، جلسه فردا به صورت علنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه، سیلاب‌های اخیر و میزان خسارت‌ها و اقدامات آتی دستگاه‌های مختلف به منظور رفع مشکلات سیل زدگان بررسی خواهد شد. ضمن اینکه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این جلسه حضور خواهند داشت. 

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان ملت گزارشی را از نحوه کمک رسانی و چگونگی امداد رسانی به سیل زدگان و نحوه اسکان موقت آنها و برنامه‌ریزی برای اسکان دائم شان و خسارت‌هایی که به کشاورزان و دامداران وارد شده است را به نمایندگان ملت ارائه خواهند کرد. همچنین میزان تخریب منازل و زمین‌های کشاورزی بررسی خواهد شد. 

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: بنا داریم تا در جلسه فردا به همراه نمایندگان دولت با فوریت و سرعت بسیار بالا خدمات دهی به سیل زدگان را اجرایی کنیم ضمن اینکه بنای مجلس بر همراهی با دولت در اجرای هر چه سریعتر تدابیر اتخاذ شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: قطعا بارش های اخیر نعمات خداوند بوده و اثرات مثبت فراوانی برای کشور خواهد داشت و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های در نظر گرفته شده کاری کنیم تا آسیب‌ها و مشکلات مردم کمتر شده و آرامش هموطنان حفظ شود.

وی اظهار امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی خبرهای خوبی را برای مردم سیل زده با همراهی دولت داشته باشد.

رنجبرزاده با بیان اینکه قطعاً نمایندگان مجلس پیشنهادات خاصی را برای نحوه جبران خسارت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از سیل های آتی در نظر خواهند گرفت و امیدوارم که جمع‌بندی جلسه علنی فردا بازگشت آرامش به سیل‌زدگان و پرداخت سریع خسارت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اولویت اول کشور در شرایط فعلی اسکان موقت سیل زدگان است و قطعا در برنامه های آتی اقدامات دیگری را در نظر خواهیم گرفت. 

۲۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =