۴ کلاهبردار که با توزیع سیم کارت رایگان از مردم اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 4 متهم دستگیر شده در این پرونده به مرجع قضائی معرفی و در این خصوص یک دستگاه سواری پراید توقیف، 2 فقره سیم کارت ایرانسل و همراه اول و 750 فقره سند جعلی صادره قبل از ریجستر شدن گوشی ها نیز کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سردار بخشعلی کامرانی صالح، رئیس پلیس این استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: 4 کلاهبردار که با توزیع سیم کارت های رایگان به مردم از آنان سوء استفاده می کردند، دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در پی اجرای طرح ریجستری گوشی تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات که باعث کاهش چشمگیر قاچاق تلفن همراه در سطح کشور شده، سود جویان و فرصت طلبان به دنبال فرصتی برای سوء استفاده از این ماده قانونی در جهت فعال کردن گوشی های قاچاق بودند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این راستا در پی کسب خبری مبنی بر این که 2 نفر با مراجعه به محل های حاشیه شهر همدان اقدام به توزیع سیم کارت های همراه اول و ایرانسل به صورت رایگان در بین مردم می کنند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار کامرانی صالح گفت: با مراجعه کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر، مشاهده شد افرادی در محوطه مسجد با میز کار و یک دستگاه چاپگر، تعداد قابل توجهی سیم کارت و سند خام مربوط به ثبت نام را به صورت رایگان به مردم هدیه کرده و زمان فعال شدن سیم کارت ها را 40 روز بعد اعلام می کنند.

فرمانده ارشد پلیس استان اظهار داشت: متصدیان که هیچ گونه مدارکی دال بر نمایندگی و ثبت نام ارائه نکردند توسط کارآگاهان دستگیر و اموال مربوطه توقیف و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

سردار کامرانی صالح تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی و تخصصی خود را برادر و راننده آژانس در یکی از مناطق تهران معرفی و اعلام داشتند که تجهیزات متعلق به یکی از دفاتر پیشخوان می باشد و بابت ثبت نام سیم کارت ها، روزانه 4 میلیون ریال دستمزد می گیرند.

وی افزود: با دعوت از کارشناسان سازمان تنظیم مقررات رادیویی مشخص شد اقدام این افراد غیر قانونی بوده و به منظور سوء استفاده از طرح ریجستری گوشی تلفن همراه با مدارک هویتی و فرم های مربوطه با مشخصات هر یک از همشهریان یک خط را در گوشی فعال و آن را ریجستر و از قاچاق بودن خارج می کردند.

رئیس پلیس استان اضافه کرد: با همکاری متهمان، 2 نفر همدست آنان در تهران دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی استان همدان در تحقیقات بیان داشتند، پس از اخذ مدارک مردم قصد داشتیم گوشی های قاچاق را ریجستری کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =