بر اساس اعلام یک مبنع آگاه، "حامد کرزی در این نامه به محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده است که سوخت ترانزیتی به ناتو نخواهد رسید و برای تامین نیازمندی‌های مردم افغانستان مصرف خواهد شد ".

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس در کابل، ارسال نامه کرزی به رئیس جمهور ایران را با اهمیت خواند و افزود: "در دیدار روز چهارشنبه حامد کرزی با "فداحسین مالکی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، کرزی نامه ای را به وی داد تا آن را به محمود احمدی‌نژاد تحویل دهد ".
بر اساس اعلام این مبنع، "حامد کرزی در این نامه به محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده است که سوخت ترانزیتی به ناتو نخواهد رسید و برای تامین نیازمندی‌های مردم افغانستان مصرف خواهد شد ".
این منبع افزود: "رئیس جمهور افغانستان همچنین از همتای ایرانی خود خواسته است تا روند پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی 2 کشور سرعت بیشتری به خود گیرد ".
روز چهارشنبه سفیر جمهوری اسلامی در محل کاخ ریاست جمهوری افغانستان با حامد کرزی دیدار کرد و پس از این دیدار، سفارت و دفتر مطبوعاتی حامد کرزی با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که کلیه تانکرهای سوخت تا چند روز دیگر وارد خاک افغانستان خواهد شد.
همچنین قرار است در هفته آینده 3 تن از وزرای افغانستان وارد ایران شوند و هیئتی مرکب از وزرای اقتصادی 2 کشور به بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوع ترانزیت سوخت و افزایش روابط سطح اقتصادی 2 کشور بپردازند.
حدود 30 درصد سوخت مورد نیاز افغاستان از مسیر ترانزیتی ایران وارد افغانستان می‌شود و افزایش یکباره حجم ترانزیت سوخت، نگرانی هایی را درباره استفاده از بخشی از این سوخت توسط ناتو را بوجود آورد.
انتظار می‌رود سفر وزرای اقتصاد، دارایی و معاون وزیر تجارت افغانستان به تهران، موجب رفع نگرانی‌های 2 طرف شده و منجر به اتخاذ راهکارهایی برای استمرار انتقال سوخت‌ به افغانستان و نیز ارتقاء سطح روابط تجاری شود.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =