اگرچه نسخه استاندارد RC F قیمت پایه ۶۴۷۵۰ دلاری دارد اما برای خرید مدل تراک ادیشن باید ۹۶۶۵۰ دلار پرداخت کنید.
به این ترتیب مدل تراک ادیشن ۳۱۹۰۰ دلار گرانتر از RC F استاندارد میباشد. واضح است که سؤال همهی ما درباره آن است که آیا این نسخه سفارشی ارزش اینهمه اضافه پرداخت را دارد؟
تا زمانی که تراک ادیشن را نراندهایم نمیتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم اما خب میتوانیم تفاوتهای بین این دو خودرو را تشریح کنیم.
همانگونه که نام خودرو نشان میدهد، RC F تراک ادیشن به دنبال تأمین خواستههای رانندگان مشتاق در پیست بوده و بهبودهای پرفورمنس آن خاص محصولات اسپورت است.
از جمله این ویژگیها میتوان به ترمزهای سرامیک کربنی برمبو اشاره کرد که در کل باعث کاهش وزن ۲۲ کیلوگرمی این مجموعه در مقایسه با سیستم ترمز استاندارد فولادی شدهاند.
مهندسان لکسس همچنین با نصب رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی BBS باعث کاهش وزن هرچه بیشتر این خودرو شدهاند.
این رینگها که از طراحی مدل مسابقهای RC F GT۳ الهام گرفتهاند ۲.۸ کیلوگرم سبکتر از رینگهای استاندارد هستند.
مافلر و لولههای ارتباطی تیتانیومی هم کاهش وزن ۶.۸ کیلوگرمی را در پی داشتهاند؛ اما واضحترین تغییر این خودرو به استفاده گسترده از فیبر کربن مربوط میشود.
تمامی مدلهای تراک ادیشن لکسس دارای سقف و کاپوت فیبر کربنی و همچنین بخش فیبر کربنی پشت صندلیهای عقب هستند.
در بحث آئرودینامیکی هم تغییراتی صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به نصب اسپلیتر جلوی فیبر کربن و بال عقب ثابت از همین جنس اشاره کرد.
در کل لکسس RC F تراک ادیشن ۸۰ کیلوگرم سبکتر از مدل استاندارد میباشد.
همه این موارد به همراه سیستم لانچ کنترل استاندارد و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۷۲ اسب بخاری باعث میشوند مدل تراک ادیشن در ۳.۹۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
حداکثر سرعت این مدل نیز بهصورت الکترونیکی به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
در کابین هم تغییراتی اعمال شده که از جمله آنها میتوان به صندلیهای چرم قرمزرنگ با عناصر آلکانترا، تریم آلکانترای نرم روی کنسول مرکزی و استراحتگاههای دستی، تریم کربن قرمز روی دربها و داشبورد و کفپوشهای قرمز اشاره کرد.
۱۷۱۷
نظر شما